השוק

הדולר מזנק ב-0.6% חוצה את רמת 3.3 השקלים

הירידות בוול סטריט, החשש מאינפלציה ותוואי הריבית העולם, המלחמה בין רוסיה ואוקראינה - כל אלה מושכים את הדולר לרמות שיא של יותר מ-3.3 שקל לדולר, רמה שנצפתה בפעם האחרונה בשיא משבר הקורונה בחודש דצמבר 2020
ניצן כהן |  1
הדולר נחלש והשקל עולה (צילום vecteezy, פלאש 90/ נתי שוחט)
הירידות בניו יורק, החשש מהאינפלציה העולה ומתוואי הריביות העולה כמו גם המלחמה בין רוסיה לאוקראינה והעיצומים שבאים איתם מושכים את הדולר בישראל לעליות חדות של 0.6% תוך שהמטבע האמריקאי שובר שיאים חדשים ונסחר ברמה של 3.3 שקל לדולר.
העלייה החדה של הדולר לרמה הגבוהה מ-3.3 שקל נרשמה בפעם האחרונה בשיאו של משבר הקורונה בחודש דצמבר 2020 כשהשיא היה ברמה של 3.8 שקל לדולר, רמה שנרשמה בחודש מרץ 2020 כשהתחיל משבר הקורונה.
 
כאן המקום לציין את הקורלציה הישירה בין הביצועים של וול סטריט ובעיקר הנאסד"ק לבין המסחר במט"ח זאת בשל העובדה כי המשקיעים בישראל (בעיקר הכסף הגדול של המוסדיים) נמצאים לפחות במחצית מהנכסים שלהם בארה"ב ולכן כדי לשמור על אלוקציה מתאימה כשוול סטריט עולה (בעיקר מדובר בנאסד"ק וה-S&P500) הם מוכרים דולרים והופכים אותם לשקלים ולהפך כשהביצועים בניו יורק פחות טובים.
הכלכלן הראשי של בית אקסלנס הפניקס, אמיר כהנוביץ'  כותב היום ללקוחותיו כי מחירי סחורות מחיטה ועד ניקל זינקו אתמול לשיאים חדשים, אבל את מירב תשומת הלב קיבל הנפט שרשם את ההתפוצצות היומית הגדולה אי פעם, כשחבית מסוג ברנט זינקה לכמעט 140 דולר, על רקע דיווחים שארה"ב ואירופה שוקלות לאסור יבוא אנרגיה מרוסיה.
בהמשך היום גרמניה פסלה אופציה כזאת עבור אירופה, והנפט נפל בחזרה ב-20 דולר. אך אז רוסיה איימה שהיא בעצמה תנתק את אספקת הגז לאירופה, והמחיר שוב עלה לכיוון 130 דולר. מחירי האנרגיה נדחפו גם מעיכובים בשיחות הגרעין עם איראן, מסגירת שורטים אגרסיבית של קרנות גידור ומצוקת נזילות במסחר בסחורות לאור ניתוק הבנקים הרוסיים ואיבוד הערך של סחורות רוסיות כבטוחות לעסקאות.
"בעקבות מחירי הסחורות המזנקים גם ציפיות האינפלציה מזנקות, אלה לשנתיים בארה"ב הגיעו ל- 4.3% ובישראל לשנה ל-3.4%. ביום חמישי יפורסם נתון האינפלציה בארה"ב לחודש פברואר כשלפי התחזיות הגיע לסטרטוספירה חדשה של 7.8%.
"הזינוק בציפיות האינפלציה לא רק שלא גרר קפיצה בציפיות הריבית אלא להיפך, בחודש האחרון התשואות בארה"ב נוטות דווקא לירידה והשוק אפילו לא נותן שבב סיכוי שבהחלטת המדיניות הקרובה של הפד, ב-16/3, הוא יבצע מהלך נחוש של העלאה כפולה. בינתיים שיפוע עקום התשואות ממשיך להשתטח בחדות בקצב שעשוי להביא אותו להתהפכות בתוך מספר בודד של חודשים. כשהפד מבין שהקרב מול האינפלציה אבוד הוא עשוי להיכנע לה ולהיות מתון יותר עם העלאות הריבית, לפחות ינסה למנוע מיתון.
"התשואות הריאליות חוזרות לקרוס וזה לא מספיק הפעם כדי לתמוך במניות הטכנולוגיה - השילוב של עליית ציפיות האינפלציה במקביל לכניעת הפד המסתמנת דוחפות בחזרה את הריביות הריאליות לנפילות חדות. התשואה הריאלית ל-10 שנים בארה"ב ירדה מ-0.4%- לפני חודש ל-1.1%- הבוקר.
"ירידה כזאת בעבר ידעה להטיס את מניות הטכנולוגיה למעלה, אך הפעם זה לא מספיק, הנאסד"ק קורס ונכנס לקטגוריית "שוק דובי", לאחר שמחק מעל 20% משוויו. שכן מלבד ריבית ריאלית נמוכה חברות הטכנולוגיה צריכות גם צמיחה ואת זה יהיה להן קשה כעת להשיג. הצפי הוא דיותר ויותר חברות יעדכנו כלפי מטה את תחזיות הרווח שלהן. אגב, מעניין לראות שמטבעות הקריפטו מתנהגים במתאם גבוה יותר למניות הטכנולוגיה מאשר לזהב, מה שגורם לחשיבה מחודשת מה הם?" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד על ההסבר על
    יד הנפץ 03/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקורלציה הישירה בין הביצועים של וול סטריט לבין המסחר במט"ח. סוף סוף כתבה טובה.
    סגור