השוק

דוראל קיבלה אישור להתחיל בעבודות על פרויקט הענק בארה"ב

עלות הקמת פרויקט הענק של דוראל בארה"ב מסתכם ב-850 מיליון שקל; הפרויקט הוא בהיקף של 480 מגה וואט והוא החלק הראשון של פרויקט גדול יותר שיספק 1,600 מגה וואט
ניצן כהן | 
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל (צילום טל שחר, pexels)
דוראל עשתה היום צעד משמעותי לקראת הוצאתו לפועל של פרויקט הענק שלה בארה"ב. החברה דיווחה על חתימת הסכם תכנון רכש ובינוי (EPC) וצו תחילת עבודות הקמה על Mammoth North, חלקו הראשון של פרויקט הענק באינדיאנה Mammoth Solar, עם חברתSolv Energy LLC, חברה קבלנית מהמובילות בארה"ב.
Mammoth North הינו פרויקט בהיקף של כ-480 מגה-וואט (DC) ומהווה את חלקו הראשון של פרויקט הדגל Mammoth Solar באינדיאנה, ארה"ב, אשר הספקו הצפוי הינו כ-1,600 מגה-וואט (DC).
 
דוראל תשלם על הקמת הפרויקט כ-850 מיליון שקל בכפוף לעמידת הקבלן באבני דרך שנקבעו בהסכם. חתימת ההסכם ותחילת עבודות ההקמה מהוות אבן דרך משמעותית לקראת ההפעלה המסחרית של הפרויקט, אשר להערכת החברה צפויה בשנת 2023.
צו תחילת העבודות מגיע לאחר שבשנה שעברה חתמה דוראל הסכם מכירת חשמל (PPA) מול AEP, אחת מחברות החשמל המובילות בארה"ב עבור Mammoth North והתקשרה עם חברת Risen Energy America, Inc , מקבוצת Risen  העולמית, שהיא ספקית הפאנלים הסולאריים עבור הפרויקט.
בשנה האחרונה, מגדל ביטוח נכנסה שותפה ישירה בחלקו הראשון והשני של הפרויקט בהשקעה ישירה בסך של עד 175 מיליון דולר, זאת במסגרת השקעתה הכוללת בחברת הבת האמריקנית של דוראל. היקף השקעתה הכוללת של מגדל בהון ובחוב ב-Dora LLC ובפרויקטים שבבעלותה עומד על סך של עד כ- 415 מיליון דולר. מדובר באחת מעסקאות ההשקעה הגדולות ביותר בישראל בתחום האנרגיה המתחדשת.
פרויקט Mammoth Solar נמצא במחוזות סטארק ופולאסקי שבצפון אינדיאנה, ומתפרש על שטח של כ-50 אלף דונם, שטח הדומה בגודלו לשטחה של תל אביב-יפו כולה, וצפוי לייצר כ-1.6 ג'יגה-וואט (DC) של אנרגיה נקייה - מספיק כדי לספק חשמל ל-275 אלף משקי בית במערב התיכון מדי שנה. מדובר על אחד הפרויקטים הפוטו-וולטאיים הגדולים בארה"ב, והגדול ביותר שיזמה, מקימה ומחזיקה חברה בשליטה ישראלית בארצות הברית.
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל: "אנו שמחים להודיע על תחילת עבודות ההקמה של פרויקט Mammoth Solar, שהינו מהפרויקטים הפוטו-וולטאיים הגדולים בעולם. אנו עומדים ביעדי הפרויקט, לקראת הפעלה מסחרית של חלקו הראשון של הפרויקט כבר בשנת 2023.
"ייחודה של דוראל הוא בכך שהיא יוזמת ומפתחת פרויקטים בעצמה, על כל שלביהם, החל מאיתור הקרקעות ועד השלמת הפרויקט והחזקתו. אנו רואים בשוק האמריקני מנוע צמיחה המהווה עבורנו יעד מרכזי ואסטרטגי, ושמחים להיות שחקן מרכזי ודומיננטי בארה"ב, כמו גם בישראל ובאירופה".  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה