השוק

מטריקס עם דו"ח חזק: הכנסות הרבעון 1.1 מיליארד שקל

מטריקס סיימה את שנת 2021 עם הכנסות של יותר מ-4 מיליארד שקל שמשקפות הכנסות של יותר ממיליארד שקל ברבעון; שיעור הרווח התפעולי נותר ללא שינוי ברמה של 7.8%; מטריקס מכרה 45% מחברת הבית
ניצן כהן | 
מוטי גוטמן (צילום עידן גרוס)
השנתיים האחרונות האירו פנים למטריקס כשהחברה סיימה את השנה האחרונה עם הכנסות של 4.1 מיליארד שקל שהם יותר ממיליארד שקל ברבעון. הרווח התפעולי של החברה נותר ללא שינוי ברבעון הרביעי (ובשנה כולה) בשיעור 7.8%. הרווח התפעולי של החברה מרשים לאור העובדה כי ההכנסות עלו והחברה הגדילה בהתאם את ההוצאות שלה אך שבאופן יעיל שלא שחק את הרווחיות.
מטריקס ממשיכה לחלק דיווידנדים בשיעור של עד 75% מהרווח הנקי. בשנת 2021 חילקה החברה דיבידנדים בסך מצטבר של כ- 146.5 מיליון שקל (שיא כל הזמנים) בהשוואה לכ- 124.8 מיליון שקל ב- 2020. החברה תחלק דיווידנד נוסף של 40.8 מיליון שקל (65 אג' למניה). בחמש השנים האחרונות (2017-2021) חילקה החברה סך מצטבר של כ- 577.7 מיליון שקל דיבידנדים לבעלי מניותיה.
 
מוטי גוטמן, מנכ"ל החברה אמר כי: "אנו מסכמים 2021, עם תוצאות שיא כל הזמנים בכל המדדים הכספיים: מחזור מכירות, רווח גולמי, רווח תפעולי, EBITDA וחלוקת דיבידנדים. אנו צופים המשך ההתאוששות של המשק ממשבר הקורונה ובעקבותיו המשך צורך הולך וגובר למגוון שירותים ופתרונות בתחומים הטכנולוגיים החמים ביותר כיום: דיגיטל, ענן, סייבר, דאטה ומערכות ליבה תפעוליות, תחומים אשר מטריקס מובילה בהם את השוק  בישראל.
עוד אמר גוטמן כי "אנו חווים חזרה לשגרה במגזר ההדרכה וההטמעה, עם ביקוש שיא להכשרות בשל המחסור האדיר בכוח אדם טכנולוגי בשוק. במקביל, חלה במחצית השנייה של 2021 התאוששות גם בפעילות בארה"ב, עם זכייה בפרויקטים חדשים גדולים במגזרים הפיננסי, הבריאות והתחבורה. אנו ממשיכים לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו".
גוטמן הוסיף, "מגמת ההאצה, שהחלה בתקופה הקורונה, של המעבר לענן ולמודלים של תשלום As a Service תימשך להערכתנו גם בשנים הקרובות ואף תגבר, תוך שהיא מביאה למרכיב ARR הולך וגדל בהכנסות החברה. "מטריקס צפויה להשתלב בפרויקטים לאומיים של הממשלה ומגזר הביטחון, דוגמת פרויקט נימבוס, שמתוכנן להאיץ את אימוץ הענן במגזר הציבורי, כמו גם במגזרי הבריאות והפיננסים. פרויקט נימבוס מהווה נקודת מפנה חשובה, כי הוא מאפשר עבודה בענן תוך שמירה של הנתונים מקומית בארץ, ולכן משתחרר החסם שעצר הגירה לענן של מערכות, המבוססות על מאגרי מידע, אותם לא ניתן להעביר לשרתים מחוץ למדינה.
"במכרז הבסיס של פרויקט נימבוס זכו אמזון וגוגל, שתיהן שותפות עסקיות של מטריקס. במכרז המשך, בו זכתה מטריקס בכל הקטגוריות, הסדירה הממשלה תהליכי רכש מהירים לפרויקטים. הזכייה במכרז מעניקה למטריקס את ההיתר להוות ספקית מומחית עבור גופי הממשלה ולסייע בהעברת מערכות הממשלה לענן".
עוד עולה מנתוני החברה כי צבר הזמנות שלה עומד על כ- 5.4 מיליארד שקל ומתוכם למעלה מ- 4.5 מיליארד שקל ימומשו בשנת 2022.
 בשנת 2021, חתם שר הביטחון על צו המגדיר את מטריקס דיפנס כ"תעשייה ביטחונית" מונחית מלמ"ב, בהמשך לזיהוי מערכת הביטחון את מטריקס כיצואן ביטחוני וכחברה בעלת נפח פעילות משמעותי בתחום הביטחוני. "אנו צופים כי האירועים הגאופוליטיים, ערעור הסדר העולמי כולל המלחמה באוקראינה יאיצו עוד את ההשקעות הטכנולוגיות במגזר הביטחוני (כפי שהקורונה האיצה את ההשקעות במגזר הבריאות), שמהווה כיום וימשיך להוות בעתיד מגזר פעילות מרכזי של מטריקס".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה