השוק

הבנק הדיגיטלי נחשף: כמה יעלו העמלות בחבילת הבסיס?

הבנק הדיגיטלי יגבה דמי מינוי בשתי חבילות שונות: חבילה של 50 עד 70 שקל לחודש שהיא חבילת הבסיס וחבילה נוספת של "הכל כלול" שזה אומר פעולות ללא הגבלה בני"ע, ייעוץ מס וייעוץ משכנתאות; הבנק יציע שיתוף פעולה עם ביטס אוף גולד
ניצן כהן |  1
אמנון שעשוע (צילום ויקיפדיה, freepik)
המספרים של הבנק הדיגיטלי זירו-וואן נחשפים. הבנק יגבה דמי מינוי בשתי חבילות שונות. החבילה הבסיסית תהיה בעלות חודשים של 50 עד 70 שקל ותכלול את כל הפעולות הבנקאיות שניתן להעלות על הדעת שכוללות ערבויות בנקאיות, עמלות עו"ש, הקצאת אשראי ועוד שורה ארוכה של עמלות שנקובות היום במערכת הבנקאית ויכללו בחבילת הבסיס של הבנק הדיגיטלי.
החבילה המעניינת יותר היא החבילה המורחבת שתהיה בעלות חודשית של כ-120 עד 140 שקל לחודש ובנוסף לכל הפעולות הבנקאיות היא תכלול עמלות לא מוגבלות בניירות ערך הן בישראל והן בחו"ל ללא עמלות קניה/ מכירה וכן הלאה. יש לציין כי למי שפעיל בשוק ההון הרי שהחבילה המורחבת עשוייה להיות אטרקטיבית מאוד בעיקר בשל העובדה שמסחר בניירות ערך בחו"ל נחשב למסחר יקר מאוד ששוחק את התשואות של הרכיב הזה בתיק.
 
נתון מעניין נוסף הוא שיתוף הפועלה של הבנק עם ביטס אוף גולד. שיתוף הפעולה אמנם לא יכלול אפשרות לסחור במטבעות דיגיטליים אך יאפשר תצוגה שלהם בחשבון הבנק מה שמכניס גם המטבעות הדיגיטליים לכלל נכסי הלקוחות של הבנק.
המסלול המורחב יכלול גם שורה של פעולות ייעוץ כמו ייעוץ מס, ייעוץ משכנתאות וכן הלאה. אך ללא ספק נושא עמלות המסחר הוא המשמעותי יותר בחבילה של הבנק הדיגיטלי.
יש לציין שההשקה של הבנק הדיגיטלי של אמנון שעשוע אמורה להיות המפץ הגדול בתחום הבנקאות. מדובר בפעם הראשונה שמוקם בישראל בנק חדש מזה עשורים של שנים כשכולו אמור להיות דיגיטלי. בשל העובדה ששעשוע, בעל השליטה בבנק, הוא איש טכנולוגיה הרי שרף הציפיות מהבנק גבוה.
הבנק החל בתחילת השנה בהשקה שקטה והחל לצרף לקוחות מרשימת ההמתנה שלו שמונה 60 עד 70 אלף ממתינים וככל הנראה במחצית השניה של השנה יבצע השקה "רועשת" ויצרף כמות גדולה יותר של לקוחות. 
באופן עקרוני אין ציפייה מהבנק הדיגיטלי להיות מאוזן ולהרוויח בתקופה הראשונה אבל עצם קיומו מהווה מחולל תחרות במערכת הבנקאית שאמנם כרגע משדרת אדישות אך העובדה ששאר הבנקים השיקו מוצרים דיגיטליים משמעותיים מהווה כבר עכשיו הישג לפיקוח על הבנקים שדחף (ועדיין דוחף) את המערכת הבנקאית לתחרות בטח בכל מה שנוגע לצדדים הקמעונאיים שלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם רוצים הרבה לקוחות קטנים.. צריך 0 שח לעמלות בסיס עושס
    לקוח 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כסף שעומד בחשבון
    סגור