השוק

שערורייה בדויטשה בנק: הבנקאים פוטרו לאחר שבילו במועדון חשפנות

מבוכה בדויטשה בנק: ארבעה עובדים פוטרו לאחר שבילו במועדון חשפנות על חשבון החברה ורשמו את הבילוי כ'ארוחה במסעדה'
מערכת ice | 
דויטשה בנק (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ נתי שוחט)
פרשה מביכה בדויטשה בנק: תאגיד הענק הגרמני פיטר לאחרונה ארבעה עובדים בכירים לאחר שגילה כי הבנקאים בילו במועדון חשפנות על חשבון החברה.
על פי הפרסום ב'בלומברג', מספר עובדים וביניהם בן דארסני, לשעבר ראש מחלקת שווקי הון ביבשת אמריקה, הגישו בקשה להחזר הוצאות עבור "ארוחה במסעדה", מה שהתברר אחר כך כהחזר עבור תשלום לבילוי במועדון חשפנות. לדברי המקורות שחשפו את הפרשה לתקשורת, וביקשו להישאר בעילום שם, לאחר שבחברה גילו את העניין, פיטרו את הארבעה.
בדויטשה בנק מסרו לבלומברג: "דויטשה בנק חוקר לעומק האשמות לגבי חשדות להתנהגות לא הולמת, באופן מקיף וללא משוא פנים. לא נסבול כל הפרה של קוד ההתנהגות שלנו או מדיניות החברה, וננקוט צעדים בהתאם לחומרת הנסיבות".
 
כזכור, הדויטשה בנק היה מעורב בעבר בשערוריית הענק "שערוריית הליבור", בה נעשתה מניפולציה של מדדי ריבית גלובליים. הבנק הואשם יחד עם בנקים נוספים שעשה מניפולציה על גב ריבית ליבור, ריבית המשמשת לקביעת הלוואות קצרות טווח לבנקים גלובליים, כאשר סוחרים ועובדי בנק אחרים יכלו "לערבב" את הלווים מכיוון שהריבית התבססה על עדכון קול (בעל פה) ולא על סכום כתוב בפועל.
חושף השחיתויות שהמידע שלו סייע לרגולטורים בארה"ב ובבריטניה לחקור את המניפולציה הדיוטשה בנק, קיבל בתמורה כ-200 מיליון דולר עבור הסיוע בחקירה, על פי אנשים שמכירים את הנושא. זהו התשלום הגבוה ביותר ששולם אי פעם על ידי ועדת המסחר האמריקאית, אשר פעלה יחד עם משרד המשפטים והרשויות בבריטניה. בהכרזת הרשויות בארה"ב לא צויין שם הבנק או התיק, אבל ידוע שהתגמול קשור למניפולציה של הבנק על הריבית המוצעת בלונדון ומדדים דומים בשימוש נרחב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה