השוק

חברת החשמל בהשקעה אסטרטגית: לאיזה סטארט-אפ תזרים מיליונים?

חברת החשמל הודיעה כי תשקיע מיליוני דולרים בחברה ישראלית שפיתחה פתרון ייחודי לניטור תשתיות קריטיות. "משנה כל מה שהכרנו על ניטור תשתיות קריטיות"
מערכת ice | 
תחנת הכוח בחדרה של חברת החשמל (צילום ויקיפדיה/גיא חיימוביץ)
חברת החשמל הודיעה היום (שני) על השקעה אסטרטגית בחברת Prisma Photonics חברת סטארט-אפ ישראלית שפיתחה פתרון ייחודי לניטור תשתיות קריטיות. ההשקעה מוערכת בכמה מיליוני דולרים ומגיעה כחצי שנה לאחר שהחברות הודיעו על שיתוף פעולה ראשון מסוגו בישראל במסגרתו פריזמה פוטוניקס מנטרת באמצעות סיבים אופטיים את מערכת הולכת החשמל הארצית.
המערכת משתמשת במערכת הסיבים האופטיים של חברת החשמל ומסוגלת לנטר קטעים ארוכים של כ-100 ק"מ כדי להתריע על תקלות ובעיות שונות ברשת החשמל, חבלות בקווי ההולכה והעמודים, תופעות מזג אוויר חריגות ומסוגלת לאתר מיקום של בעיות ברמת דיוק עד לעמוד החשמל הקרוב למקור הבעיה.
 
"חברת החשמל בישראל חותרת להציב עצמה בחזית החברות המתקדמות בעולם ופועלת להטמיע כל העת טכנולוגיות מתקדמות שיאפשרו לה לעמוד במשימות הגדולות שעומדות בפניה", אומר עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל. "פריזמה פוטוניקס מביאה פרדיגמה חדשנית, שהוכחה בשטח, ומשנה כל מה שהכרנו על ניטור תשתיות קריטיות. הסכם ההשקעה בפריזמה פוטוניקס הוא נדבך נוסף בחיבור של חברת החשמל לחדשנות וטכנולוגיה עלית, וכשמדובר בחברה ישראלית, מתווספת לזה גם גאווה גדולה".

ערן ענבר, מנכל פריזמה פוטוניקס ואמיר ליבנה, סמנכ"ל אסטרטגיה, חדשנות ושינוי מבני בחברת החשמל (צילום תום גץ)
"כשלקוח אסטרטגי הופך גם לשותף אסטרטגי, מדובר בהבעת אמון עצומה בפתרון שלנו", אומר ד"ר ערן ענבר, מנכ"ל פריזמה פוטוניקס . "חברת החשמל, כגוף חדשני, יצא לשיתוף פעולה אתנו לפני חצי שנה. ההשקעה הנוכחית מעידה על המחויבות של חח"י לקידום משק החשמל בישראל, בהחדרת חדשנות לשוק זה. כבר היום, המערכת שלנו הפכה את תשתית הסיבים האופטיים הפרוסה ברשת העילית של חברת חשמל לרצף חיישנים רגישים במיוחד המסוגלים לזהות תקלות ולהתריע על מיקומן המדויק עד רמת עמוד החשמל הקרוב בזמן אמת וזאת ללא התקנות חיישנים נוספים על קווי ההולכה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה