השוק

חדשות טובות לבז"ן: מרווחי הזיקוק המשיכו לעלות ברבעון הראשון

האנליסט לירן לובלין מבית ההשקעות אי.בי.אי מעריך שמרווחי הזיקוק שהן ליבת הכנסות בז"ן, שמרו על רמה גבוהה מה שתמך בביצועים של החברה ברבעון שהסתיים בשבוע שעבר; מגזר הזיקוק צפוי לייצר לבז"ן EBITDA של 150-160 מיליון דולר
ניצן כהן |  1
ארובות בז"ן בחיפה (צילום פלאש 90/ מאיר ועקנין)
טרם יבשה הדיו על הדוחות לשנת 2021 והנה הסתיים לו הרבעון הראשון של 2022. אז אם אנחנו יכולים לקחת את מה שלמדנו על הביצועים של החברות ברבעון הרביעי ולהפגיש אותם עם מה שאנחנו יודעים על השווקים בהם הן פועלות, הרי שניתן להתחיל לייצר אנליזות מעודכנות לרבעון הראשון של 2022, שנזכיר - הסתיים בשבוע שעבר.
האנליסט לירן לובלין מבית ההשקעות אי.בי.אי ניתח את דוחות בז"ן ואת השווקים והגיע למסקנה שמרווחי הזיקוק נותרו ברבעון הראשון של השנה גבוהים, מה שתומך בביצועים של החברה.
 
"רגע אחרי הדוחות השנתיים ולפני דוחות הרבעון הראשון, התמונה באשר לסביבת הפעילות של בז"ן ברבעון מתבהרת. מגמת התרחבות מרווחי הזיקוק ברבעון נשמרה, כשמרווח האזרי סגר את הרבעון הראשון עם ממוצע של 11 דולר לחבית. מנגד, העלייה החדה במחיר הנפט מצריכה את בז"ן להשקעה גבוהה בחומרי גלם.
"על אף שהעלייה במחיר החבית מגולגל ללקוחות דרך המרווח העלות האבסולוטית תביא לעליה בצרכי ההון החוזר של החברה. שיעור הנצילות של מתקני הזיקוק צפוי להשתפר לרמות של מעל ל- 90% ברבעון הראשון, כשמרווחי התזקיקים רשמו גם הם עליה - מרווח הסולר עמד על 21.5 דולר לחבית ומרווח הבנזין עמד על רמה ממוצעת של 11 דולר לחבית. 
"נוכח סביבת המרווחים המתוארת אנו מעריכים כי ברבעון הראשון של שנת 2022 מגזר הזיקוק בז"ן צפוי לייצר EBITDA של של 150-160 מיליון דולר.
"במגזר הפולימרים, מרווחי הפוליאתילן והפוליפרופילן המשיכו להתכווץ וירדו לרמות של 992 ו-1,132 דולר לטון, הגוזרים קצב EBITDA רבעוני של כ-40 מיליון דולר ברבעון הראשון. עם זאת, נזכיר כי במהלך הרבעון הושבתו מתקני כאו"ל לצורך טיפול לתקופה של כ-45 ימים ובז"ן מכרה תוצרת מהמלאי שיוצר במהלך רבעון 4 של השנה שעברה כהכנה להשבתה.
"כמחצית מהפגיעה כתוצאה מההשבתה (41 מיליון דולר) הוכרה כבר בתוצאות הרבעון הרביעי של השנה שעברה ואנו מעריכים שיתרת הפגיעה ברבעון הראשון תעמוד על כ  35 מיליון דולר שתביא את ה- EBITDA של מגזר הפולימרים ל 5-10 מיליון דולר.
"נקודה נוספת שראוי לציין בהקשר לתזרים הצפוי של בז"ן היא שטרום המשבר החברה זיהתה וניצלה הזדמנויות שוק והתקשרה בעסקאות עתידיות לקיבוע מרווחי זיקוק לשנים 2023-2022. לאור הזינוק החריג במרווחי הזיקוק בסמוך למועד אישור הדוח לרבעון הקודם, החברה הפקידה כ-130 מיליון דולר בפיקדונות המבטיחים את העסקאות ומכאן שנוכח מחירי הנפט ומרווחי הזיקוק צפויה עליה בחוב הפיננסי נטו של הקבוצה ביחס לרמתו בסוף שנת 2021, וזאת כנגד הבטחת מרווח זיקוק ממוצע שלהערכת החברה הינו הזדמנותי.
"על פי ההערכות שלנו בז"ן צפויה להציג EBITDA מנוטרל לרבעון הראשון של שנת 2022 בטווח של 160-180 מיליון דולר" מסיים לובלין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מירווחי הזיקוק ומירווחי חברות הדלק
    נ.ברוך 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא להקטין את המירווחים כשעלויות התפעול של חברות אלה קטנות.פעם היה בשביל להפעיל תחנת דלק צריך 4-6 עובדים היום עובד אחד וגם מוכר ב-yellow מנטה או sogood. וגם בבזן יש להקטין את המירווחים בדחיפות.
    סגור