השוק

עונת הדו"חות בארה"ב: בנק אוף אמריקה היכה את התחזיות

עונת הדו"חות בארה"ב החלה בשבוע שעבר כשהראשונים לדווח הם הבנקים; בנק אוף אמריקה, הציג ביצועים טובים בעיקר הודות להלוואות הצרכניות והמשכנתאות; ביצועי חטיבת השווקים של הבנק היו טובים מהתחזיות
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום pixabay)
עונת הדו"חות בארה"ב החלה בשבוע שעבר כשהבנקים הם הראשונים לפרסם את הדו"חות. הראשונים לדווח הם הבנקים שבדרך כלל הם הסמן הראשון ל"איך עברנו את הרבעון שעבר". בנק אוף אמריקה, הבנק הכל אמריקאי הוא אחד הבנקים החשובים כשמנסים למדוד את הביצועים בשווקים, כשמדד היחס הוא הבנקים.
אם כן, בנק אוף אמריקה הרוויח ברבעון הראשון של השנה 80 סנט למניה, רווחים גבוהים מהתחזיות המוקדמות שצפו ל-75 סנט למניה. הכנסות הבנק הסתכמו ב-23.33 מיליארד דולר לעומת התחזיות שצפו 23.2 מיליארד דולר ברבעון. 
 
בבנק אוף אמריקה אומרים בהסברים שהם מספקים לאנליסטים כי הרווחים הושפעו מביקושים גדולים לאשראי צרכני. כמו כן, הביקושים הגבוהים למשכנתאות ברבעון הרביעי של 2021 המשיכו עמוק לתוך 2022 וגם איכות תיק האשראי טובה ככשיעור הפיגורים בתשלומים השוטפים ירד ברבעון הרביעי בקצת יותר מ-50% מהתחזיות המוקדמות.
עוד כמה נתונים טובים שניתן לגזור מהדוחות של בנק אוף אמריקה אלה הם הביצועים של חטיבת ההשקעות והמסחר של הבנק לאחר שברבעון הראשון סבלו השווקים מתנודתיות וירידות. אם כן, ההכנסות של חטיבת המסחר של הבנק ירדו ברבעון החולף ב-7.1% ל-4.72 מיליארד דולר, נתון טוב ביחס לתחזיות של האנליסטים שצפו ירידה חדה של יותר מ-16% בהכנסות של החטיבה.
נתון נוסף הוא המאזן של בנק אוף אמריקה שגדל ברבעון הראשון של השנה בכמעט 10% ביחס לגודלו של המאזן בסוף 2021. (המאזן של בנק אוף אמריקה מסתכם בכמעט טריליון דולר).
בסך הכל הדוחות של בנק אוף אמריקה מלמדים שפעילות האשראי הייתה חזקה מאוד ברבעון הראשון (זה לא חדש) מה שכן, ומכך חוששים המשקיעים, שתוואי הריבית העולה בארה"ב יביא לירידה בביקושים לאשראי חדש ובמקביל יביא להידרדרות של הלווים החלשים. אבל משום מה במערכת הבנקאית האמריקאית מפגינים ביטחון עצמי וטוענים שהחיתום היה קפדני ותיק האשראי שלו איכותי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה