השוק

המשבר הכלכלי העולמי יעמיק? הסכנה מגלישה למיתון הולכת וגדלה

בבנק ההשקעות האמריקאי, גולדמן זאקס, אומרים כי למרות שהסכנה שהכלכלה האמריקאית תגלוש למיתון הולכת וגדלה, הרי שבשלב הזה לא צריך להיכנס להיסטריה משום שהסיכון עדיין נמצא ברף הנמוך שלו
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום flickr/ Dan Nelson, vecteezy)
כלכלני בנק ההשקעות האמריקאי גולדמן זאקס, אומרים במכתב שהעבירו ללקוחותיהם ברחבי העולם, כי הסכנה מגלישה למיתון הולכת וגדלה, אם כי לא צריך להיכנס להיסטריה בשל העובדה כי הסיכונים עדיין ברמה נמוכה יחסית.
באופן עקרוני בגודלמן זאקס אומרים כי האינפלציה הגבוהה וההתמתנות בקצב ההאצה של הכלכלה ביציאה מהמשבר בקורונה מהווים אינדיקטור למיתון קרב ובא, בטח כשאנחנו מדברים על אחד המהלכים המחוזרים החדים ביותר שידענו.
 
הכלכלנים מנתחים את היפוך עקום התשואות ואומרים כי מאז שנות ה-80' הרי שבכל פעם שהתהפך העקום הרי שתוך 20 חודשים הכלכלה נקלעה למיתון. כשמכניסים לשורת השיקולים את התנודתיות של מדד ה-VIX ואת התאבון לסיכון של משקיעים, שמקבל ביטוי בהטיית כספים לאג"ח בתשואות גבוהות (יחסית), הרי שנתונים אלה התמתנו מאז תחילת החודש כשהתברר כי המערכה בין רוסיה לאוקראינה נמשכת, והנחישות של הפדרל ריזרב לצמצם את המדיניות המוניטרית שלו.
ההסתברות למיתון, כפי שעולה משוק האג"ח, אומרים בגודלמן זאקס נעה כעת בין הטווחים של 20% ל-30% כשבאופן סטטיסטי כאשר הסיכונים נעו בטווחים האלה, ב-28% מהמקרים אכן הכלכלה גלשה למיתון, אבל זו לטענת גולדמן זאקס, סבירות שעדיין היא נמוכה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה