השוק

בכירים מזהירים: "חזרה של הפניקס לעולם החיתום, תפגע בחוסכים"

הכוונה של הפניקס לחזור לעולמות החיתום מעלה חששות ברגולציה כי ניגוד העניינים אליו נכנסת החברה יחייב להדק את הפיקוח עליה; בכירים ל-ice: "אף חברת ביטוח לא פעילה יותר מידי בעולמות החיתום, לא הגיוני שחברת ביטוח תהיה גם הגוף שקונה בהנפקות וגם הגוף שמוכר - זה ניגוד עניינים עם פוטנציאל נפיץ מידיי"
ניצן כהן |  1
משה ברקת, אייל בן סימון וענת גואטה (צילום מתוך אתר gov, פאביאן קולדורף, ענבל מרמרי, פלאש 90)
חברת הביטוח הפניקס מנהלת מגעים עם אפסילון להקמת חברת חיתום. יש לציין כי הפניקס כבר הייתה בעולמות החיתום באמצעות אקסלנס חיתום שאף לא הייתה דומיננטית יותר מידי. גורמים בכירים ברגולציה אומרים היום ל-ice כי הפניקס מכניסה את עצמה לעולמות ניגוד העניינים שיחייב להגביר את הפיקוח עליה.
צריך לזכור שניגוד העניינים הקריטי אליו מכניסה את עצמה הפניקס, במידה והמו"מ יבשיל לעסקה, נוגע לכך שהפניקס היא גוף פעיל מאוד בהנפקות כרוכשת עבור עמיתי קופות הגמל, קרנות הפנסיה וביטוחי החיים שמכרה ואם היא תהיה גם הגוף שמוכר לעמיתים שלה, הרי שיש כאן מצב שצריך לבדוק אותו בכל הנפקה והנפקה.
 
"צריך לזכור שהיום אין כמעט חברות ביטוח או בכלל מנהלי כסף גדולים ב-sell side" אמר גורם בכיר בשוק ההון "להראל הייתה פעם חברת חיתום והיום כבר לא. כלל ביטוח כבר לא עוסקת בחיתום ומגדל מחזיקה בפעילות הפצה קטנה מאוד למרות שפעם הייתה לה פעילות כזו. לא סביר שהפניקס תכניס את עצמה לניגודי עניינים כאלה" אמר הגורם הבכיר.
יש לציין כי על פי הנחות העבודה, בשנה טובה חברת חיתום משותפת להפניקס ואפסילון תרוויח כמה עשרות בודדות של שקלים מה שיותיר את הפניקס עם מיליונים בודדים של רווחים מהפעילות הזו כשאם מכניסים את עבודת הפיקוח לתוך העניין, הציות ומניעת ניגודי העניינים הרי שהפניקס עוד עלולה להפסיד מפעילות כזו שלא לדבר אם בטעות עמיתי הפניקס ימצאו את עצמם משקיעים שהנפקות של החברה המשותפת באיזה תהליך מוזר שיביא את רשות ניירות ערך.
"מצב כזה יביא לעלויות משפטיות גדולות ולפגיעה תדמיתית שרק תעלה בסוף להפניקס כסף ולכן לא ברור מדוע הם בכלל נכנסים לדבר הזה שיש לו פוטנציאל נזקים גדול הרבה יותר מפוטנציאל רווחים" אמר הגורם הבכיר.
כך או אחרת צריך לזכור שהמתח המובנה הוא בין ה-sell side ל-buy side כשאם אותו הגורם הוא גם המוכר וגם הקונה, הרי שאנחנו נמצאים במצב בעייתי, בטח כשהצד הקונה הוא כסף של הציבור.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כאשר הסיטונאי והקמעונאי הם אותו אדם, יש דבר כזה!
    אורח 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך להיות הבדל בין הסחורות?
    סגור