השוק

בנק הפועלים בצעד חריג נגד חברת הבת הגדולה בשוק ההון

כזאת עוד לא היה לנו, בנק הפועלים יוצא נגד חברת הבת שלו ומודיע כי יתנגד לתנאי העסקת הבכירים בחברת החיתום הגדולה פועלים אי.בי.אי; במכתב חריף שהועבר על ידי משרד עורכי הדין אגמון, רוזנברג הכהן טוען הבנק: השכר חורג מהמקובל
ניצן כהן |  6
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום יחצ גדי דגון, Magma Images)
סערה בשוק ההון. בנק הפועלים יוצא נגד חבכרת הבת שלו פועלים אי.בי.אי או יותר נכון נגד בכירי החברה: עופר גרינבאום, שי נבו וירון מוזס. הבנק פנה הערב במכתב חריף שיצא ממשרד עורכי הדין אגמון, רוזנברג הכהן וטוען כי תנאי השכר של השלושה חריגים ואינם מקובלים עליו.
נזכיר כי לפני זמן לא רב דיווחה פועלים אי.בי.אי כי היא מכנסת את בעלי המניות שלה כדי לאשר תגמול נוסף (וחריג) למנהלי חברת החיתום: עופר גרינבאום, שי נבו וירון מוזס. בהתאם להצעה המעודכנת מעוניינים בפועלים אי.בי.אי להקצות מניות ואופציות לשלושה שיהוו בדילול מלא 15% מהחברה.
 
בנק הפועלים בצעד חסר תקדים יוצא נגד ההצעה ואף עושה שימוש במשרד עורכי הדין שלו וטוען כי כי מדובר בהצעה חריגה שאינה מקובלת בחברות דומות. "חריגה על פניה בהשוואה לחברות חיתום דומות, גם באופן פרטני לנושא משרה אחד, וגם לאור העובדה שבמבנה התגמול בחברה יש לפחות שלושה נושאי משרה עם תגמול באותם סדרי גודל נכבדים, ובחברות אחרות - נושא משרה מוביל אחד".
עורכי הדין של בנק הפועלים מוסיפים כי הבנק מעריך את פועלם של נושאי המשרה ומכיר בחשיבותם לחברה, יחד עם זאת, היקף ההטבות המוענק להם במסגרת התגמול המעודכנת, הינו חריג ולא רואי ופוגע פגיעה קשה ובלתי מידתית בבעלי המניות בחברה ובהם בנק הפועלים".
יש לציין כי מי שמובילים את ההתנגדול למדיניות התגמול החריגה של השלושה בפועלים אי.בי.אי הם ידין ענתבי יו"ר פועלים אקוויטי וקובי שלום, מנכ"ל החברה שהיא למעשה זרוע ההשקעות של הבנק הגדול.
נסביר לרגע עד כמה הסכסוך המתפתח בין בנק הפועלים לחברת הבת פועלי אי.בי.אי הוא דרמטי: בנק הפועלים הוא לא רק בעל מניות בפועלים אי.בי.אי אלא הוא אחד הלקוחות הגדולים של החברה. אין הנפקה של בנק הפועלים שלא עוברת דרך חברת הבת וצריך לזכור שכל הנפקה של הבנק היא בהיקפים של מיליארדים וקוראת כמה פעמים בשנה.
הדבר השני הוא הנזק התדמיתי שאסור להקל בו ראש. סכסוך של חברת החיתום הגדולה בישראל עם הבנק הגדול בישראל לא עושה טוב לחברת החיתום. היא זו שניזונה מהבנק ולא להיפך ולכן לקוחות שמתלבטים בין אחד המתחרים (ובלי עין רעה יש כאלה, לא מעט וקשוחים לא פחות) שאינו מסוכסך עם בנק הפועלים לבין חברת הבת שכן מסוכסכת איו, יטה את הכף לטובת התקשרות עם החברה המתחרה.
אסור לזלזל גם בכישורים וביכולות (המוכחות לאורך שנים) של ירון מוזס, שי נבו ועופר גרינבאום שהרימו את החברה לאחר שעזבו אותה הבכירים מהדור הקודם, והחזירו אותה למעמד שהיה לה טרם העזיבה. ובשורה התחתונה: מדובר באחד האירועים המעניינים שמתלקחים היום בשוק ההון.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בנק הפועלים רצח הלומי קרב בפעם השנייה
    ניצול הלומי קרב 04/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    https://www.facebook.com/Halomykrav/
    סגור
  • 4.
    בנק פועלים
    לא חשוב 04/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנק פועלים זה בנק הכי לא טוב בעולם וטעות ממיני שבאתי פתחתי חשבון שם סגרתי אותו תודה לאל !
    סגור
  • 3.
    המחיר גבוהה מדי
    על אף 04/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זו חברה ציבורית מה זה השכר הזה.בלי שום קשר בנק הפועלים הוא נבזי חמסן שרות גרוע ועמלות גבוהות.אין בארץ תחרות למונול הבנקאות.קנו דולארים זהב.
    סגור
  • 2.
    עלה להם לראש............... (ל"ת)
    השתן 04/2022/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים
    גועל של בנק פועלים 04/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    https://www.facebook.com/Halomykrav/
    סגור
  • פראיירים עד הסוף מה שנקרא
    שון 04/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק
    סגור