השוק

דירוג קרנות ההשתלמות: זה מנהל הקרן הטוב בישראל במרץ

קרנות ההשתלמות הן אפיק ההשקעה הפופולרי ביותר בישראל ולכן יש חשיבות רבה לתשואות שהשיגו מנהלי ההשקעות בקרנות אלה; אחרי חודשיים של ירידות, קרנות ההשתלמות חזרו להרוויח וזה מנהל הקרן הטובה בישראל לחודש מרץ; הדירוג המלא
ניצן כהן |  5
בתי השקעות (צילום יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, פלאש 90, freepik)
קרנות ההשתלמות הן אפיק ההשקעה הפופולרי בישראל. קרנות ההשתלמות מעניקות הטבות מס לשכירים הן בזמן ההפקדה והן בזמן הפידיון (אחרי 6 שנים) ולכן אנחנו מדברים על האפיק הפופולרי ביותר עבור הציבור הרחב.
מאחר ונקודת המוצא היא הפופולריות של האפיק הרי שיש חשיבות דרמטית לתשואות שהן מניבות. כאן צריך לזכור יש בעיה. סוכני הביטוח שהם כרגע אלה שמשכנעים את הציבור להעביר את הכסף מקרן לקרן, ממנהל למנהל לא תמיד רואים את טובת הציבור עצמו. הם מקבלים כסף ממנהלי הקרנות על כל שקל שהם מניידים אליו ואחר כך מקבלים תגמול אם הם משכנעים את אותו ציבור לשלם גם דמי ניהול נדיבים.
 
בדרך כלל הטענות הן למנהלים שהשיגו את התשואה הטובה ביותר בעבר. אמנם אין לנו אינדיקציות טובות יותר מאשר ביצועי העבר, אך לקוראים שעוקבים אחרי אתר ice ניתן המון מידע על איכות תיקי ההשקעות של אותם מנהלים.
יש יותר מידי מנהלי השקעות שנחשבים לכוכבים של השנה או השנתיים האחרונות אבל תידי ההשקעות שלהם מלאים "במטעני חבלה" שיבוא היום שהם יתפוצצו ויאדו הרבה כסף לציבור. מנהלים אלה בדרך כלל נהנים מתשואות גבוהות לטווח הקצר אבל כשמסתכלים לאורך זמן רואים שדווקא המנהלים הסולידיים יותר מניבים תשואות טובות הרבה יותר לאורך השנים עם סיכון נמוך יותר.
כך למשל צריך לציין את אלטשולר שחם שלא היה בחגיגת ההנפקות של השנה שעברה ולכן לא נהנה מהשערוכים הגדולים ולכן ספג פדיונות אבל הנה אנחנו רואים שכמעט בלי מטעני חבלה בתיק הוא חוזר להציג תשואות טובות.
ילין לפידות שמנהל תיק איכותי למדיי ודינמי למדיי, כלל ביטוח שמנהלת תיק מרשים והנה הגיע לקדמת הבמה אינפיניטי של אמיר אייל שהייתה קרן ההשתלמות היחידה שהשיגה תשואה חיובית מתחילת השנה. 
צריך לזכור היטב. השנים האחרונות בשוק ההון לא יחזרו ותשואות דו-ספרתיות הן כנראה נחלת העבר ולכן כשאתם בוחרים קרן השתלמות תנסו לקחת בחשבון את נתוני המקרו ששוחקים את הרווחיות באפיקים השונים. נתוני המקרו שיש לשים אליהם היטב לב הם: אינפלציה, תוואי ריבית עולה, חשש מגלישה להאטה כלכלית וכן הלאה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    נתונים חסרים
    דרור,כלכלן 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הראל מנורה מור
    סגור
  • 4.
    אתר פח
    זאב 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתר לא אמין. Funder מצויין
    סגור
  • 3.
    הראל עדיין לא פרסמו באתר שלהם (ל"ת)
    דויד 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חסר
    חסר 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חסרות קרנות לדוגמא מור
    סגור
  • 1.
    איפה הראל בדירוג הזה? (ל"ת)
    איריס 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור