השוק

בנק לאומי: אל תצפו לירידה במחירי הנפט בזמן הקרוב

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן מעריך שלמרות שהחוזים העתידיים על הנפט מגלמים סוג של ירידת מחירים, לא כדאי לסמוך על זה; באופן עקרוני, אומר בפמן, במידה והמגבלות בסין יוחמרו, תהיה לכך השפעה ממתנת על מחירי הנפט
ניצן כהן | 
גיל בפמן (צילום אורן דאי עריכה אייס)
"מחיר הנפט איננו צפוי לרדת במידה ניכרת בעתיד הקרוב, זאת בניגוד לגלום בחוזים העתידיים שמצביעים על צפי לירידת מחיר הנפט בהמשך השנה" אומר היום הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן.
"אנו מעריכים שירידה זו לא תתרחש בקרוב, אלא רק בטווח הרחוק יותר, בעיקר כתלות במידת הרחבת ההיצע העולמי והשלמת המעבר של מדינות מרכזיות ממקורות רוסיים למקורות חלופיים. שמירה על מחירי האנרגיה ברמתם הגבוהה, עלולה להכביד על צמיחת הפעילות הגלובלית, כאשר הנפגעות המרכזיות צפויות להיות מדינות שכלכלתן מוטת תעשייה ואין להן מקורות אנרגיה עצמאיים. עם זאת, במידה והידוק המגבלות בסין ימשיך להתרחב ובמידה והוא ימשך לאורך זמן ארוך מהצפוי, עשויה להיות לכך השפעה ממתנת על מחיר הנפט ותתכן ירידה זמנית במחיר" הוא אומר.
 
ארה"ב ואירופה בוחנות צעדים נוספים שהאיחוד האירופאי יכול לנקוט, במטרה להגביל את יבוא הנפט מרוסיה ולצמצם את ההכנסות של רוסיה כדי להכביד על מצבה הכלכלי. אולם, מדינות אירופה טרם הגיעו להסכמה בנוגע להטלת אמברגו על נפט רוסי. "גרמניה אמרה כי היא מוכנה לתמוך באיסור הדרגתי על יבוא נפט רוסי לאירופה והיא ציינה כי היא הפחיתה את חלקו של הנפט הרוסי מסך הנפט שהיא מייבאת לכ-12%, לעומת 35% טרום פלישת רוסיה לאוקראינה. בכך, גדלו הסיכויים שהאיחוד האירופאי יחליט על הטלת אמברגו על הנפט רוסי בסוף 2022.
"הצהרות אלו מגיעות על רקע הפסקת אספקת הגז הטבעי מרוסיה לפולין ובולגריה לאחר שהן סירבו לתנאי התשלום החדשים של רוסיה הדורשת שהתשלום יהיה ברובלים ולא באירו או דולר אמריקאי. צעדים אלה של רוסיה להפסקת אספקת האנרגיה למדינות המתנגדות לשיטת התשלום החדשה לצד הסימנים להידוק הסנקציות של האיחוד האירופאי על סקטור האנרגיה הרוסי, הגבירו את החששות בשווקים והביאו לעלייה במחירי האנרגיה, בדגש על מחירי הנפט.
"הירידה ברכישות הנפט הרוסי על ידי מדינות אירופה יחד עם הפחתת הרכישות של בתי זיקוק במדינות נוספות מביאים לירידה בביקושים הגלובליים לנפט רוסי. כתוצאה מכך, רוסיה הפחיתה את ייצור הנפט ולהערכתה תפוקת הנפט שלה עלולה לקטון ב-2022 בכ-17%. רוסיה מנסה למצוא רוכשים לנפט שלה, על מנת להפחית את הפגיעה הכלכלית במדינה הנובעת מהסנקציות שמדינות המערב הטילו עליה. הודו, יבואנית הנפט השלישית בגודלה בעולם, היא לקוחה פוטנציאלית מרכזית עבור הנפט הרוסי ורוסיה מנסה להציע הסכם אשר יאפשר להודו להגדיל את רכישות הנפט ממנה".
באשר לביקושים לנפט בארה"ב, בפמן מעריך כי הם יגרמו לכף שחברות פרטיות בתחום פצלי השמן יכנסו לתהליך של הגדלת היקפי ההפקה שלהם ויהיה לזה השפעה ממתנת מעט על השווקים. "הביקושים החזקים לנפט של ארה"ב, הביאו לכך שחלק מחברות פצלי השמן בארה"ב מתכננות להגדיל את תפוקת הנפט שלהן.
"התוספת של האתרים שעד כה הראו סימנים להעלאת התפוקה אינה משמעותית. אולם, במידה והן מסמנות את תחילתה של מגמה וחברות פצלי שמן פרטיות נוספות ילכו בעקבותיהן ויגדילו את תפוקת הנפט שלהן, צפויה להיות לכך השפעה חיובית על יצור הנפט של ארה"ב" מסיים בפמן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה