השוק

הציבור מצטייד במזומן: פדיונות של כ-4 מיליארד שקל בקרנות

נראה שקצה נפשו של הציבור מהירידות בשווקים, ומאז יום שישי נרשמים פדיונות גדולים בקרנות הנאמנות; בסך הכל ביומיים האחרונים נפדו מקרנות הנאמנות כ-3.5 מיליארד שקל, מה שגורם ללחץ גדול על הבורסה
ניצן כהן |  3
ירידות בבורסה (צילום vecteezy)
ביומיים האחרונים נרשמות ירידות שערים חדות בבורסה של תל אביב. הירידות הן לכל אורכה  ורוחבה של השדרה ואין מניה שנשארת מאחור. הסיבה לירידות החדות בבורסה היא הפדיונות הגדולים בקרנות הנאמנות.
בחדרי העסקאות דיווחו כי מאז יום שישי החלו להתקבל פקודות מכירה לקרנות הנאמנות כשאתמול היה נדמה כי הפדיונות אמנם גבוהים, אך הציבור נרגע. היום כבר היה סיפור אחר ואצל מנהלי הקרנות הגדולים התקבלו הוראות מכירה של כמעט 3 מיליארד שקל כך שאם מוסיפים לאלה את הוראות המכירה שהצטברו אתמול את מנהלי הקרנות הרי שאנחנו מגיעים לכמעט 4 מיליארד שקל ביומיים - וזה המון.
 
באופן עקרוני צריך לזכור שאת עיקר הפעולות בבורסה מבצע הציבור דרך קרנות הנאמנות ומכאן כשיש עליות ניתן לראות את הקרנות נכנסות לשוק בעוצמה רבה וכמעט ללא הבחנה בין מניה למניה וכך גם כשהכיוון הפוך, קרנות הנאמנות מוכרות פשוט מכל הבא ליד.
גורמים בתעשייה אמרו ל-ice כי כרגע לא מדובר בפניקה אבל עוד כמה ימים כאלה ואנחנו עלולים לראות ירידת מדרגה משמעותית בשוק, ירידה שקשה יהיה לכנות אותה "תיקון" בלבד.
באופן עקרוני הירידות של היומיים האחרונים שנובעות כאמור מיציאה של הציבור מקרנות הנאמנות היא מתבקשת. הציבור אוחז ברווחים משמעותיים מהשנה שעברה (ויש גם כאלה שמהשנה שלפניה) ולכן כשהוא רואה ירידות לאורך תקופה, הוא פשוט מממש את מה שנשאר לו מהרווחים ולוקח את הכסף. מעבר לאלה יש גם את מי שהצטרף מאוחר למסיבה הגדולה של השנתיים האחרונות וכעת הוא חוטף ויוצא בהפסדים.
עיקר הירידות היום היו במניות שאין סיבה מיוחד שירדו בשיעורים חדים מידי כמו מניות הבנקים הגדולים או מניות חברות הנדל"ן הגדולות כך שלמעשה מדובר בהצטיידות של מנהלי הקרנות במזומנים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תופעת העדר
    טומי 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הפחדנים יכנסו אחרי שהכל יעלה 20%
    סגור
  • 2.
    צאו מהבורסא
    תברחו 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תקשיבו לוורן באפט ולקרן השקעות הגדולה בעולם. הבורסה נהייתה מקום להימורים. אין כבר השקעות סולידיות כמו פעם. הכל תנודתי כמו בקזינו. וזה ציטוט שלו. הולכת להיות שוב פעם מפולת בשווקים. החוסר וודאות בעולם היום הוא ענק
    סגור
  • 1.
    הציבור מטומטם והציבור ישלם (ל"ת)
    דודו 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור