השוק

הבריחה הגדולה: המשקיעים משכו מיליארדי שקלים מקרנות הנאמנות

המלחמה באוקראינה, החשש מעליית ריבית וההתפרצות האינפלציונית הביאו את המשקיעים לקבל את ההחלטה המתבקשת: לעבור למזומן, כלומר למכור את קרנות הנאמנות שלהם ולשבת על מזומנים בבנק
ניצן כהן |  1
בתי השקעות (צילום יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik)
שנת 2022 התחילה לא טוב. התפרצות אינפלציונית, חשש מעליית ריבית ומלחמה באירופה. כל אלה מובילים למסקנה המתבקשת, לשבת על מזומן. נתוני מיטב דש מגלים כי בחודש פברואר פדו המשקיעים 3.6 מיליארד שקל מקרנות הנאמנות, פדיונות שהפכו למזומנים.
קרנות נאמנות סופי.jpeg" />
לאן יצא הכסף, זו השאלה הגדולה ובבנקים הגדולים מעריכים שחלק ניכר מהכסף הזה פנה לשוק הנדל"ן ששומר על יציבות ואפילו על תשואות חיוביות וחלקו הפך למזומן שיושב בחשבונות העו"ש של הציבור וממתין להזדמנות לחזור לשוק.
 
כאן המקום לציין שתעשיית קרנות הנאמנו נחשבת לתעשייה תנודתית מאוד שקולטת כספים מהציבור הרחב שבחלקו הארי פועל עם המגמה ולכן בתקופה ל עליות הוא מחמיץ חלק ניכר מהן ובתקופה של ירידות הוא מקבע הפסדים.
המצב בתחילת 2021 הוא שונה. הציבור הרוויח לא מעט כסף בשנים האחרונות בקרנות הנאמנות. לא משנה מתי נכנסת, ואיפה בדיוק שמת את הכסף - הרווחת. הסיפור כאן הוא מעט שונה כי הציבור לא  מקבע הפסדים אלא יוצא עם רווחי, אמנם פחות ממה שהיו בסוף 2021, אבל עדיין רווחים וזה נתון משמעותי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כאשר יחזרו יהיו תשואות מדהימות
    ברק 03/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לשכוח את המשפט של וורן באפט "קונים מניות כשיש דם ברחובות" ולמרות זה עדיין עדיף להשקיע בביטקויין
    סגור