מדדים ומחקרים

כמה הפסדתם בקופות הגמל, ההשתלמות והפנסיה גם החודש?

חודש שני רצוף שהקופות והקרנות מפסידות והפעם בגלל הבעירה באירופה. כמה הפסדתם בחודש פברואר והאם בחודש הבא נראה שינויים?
ניצן כהן | 
קופות הגמל וקרנות ההשתלמות ממשיכות להפסיד (צילום יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik)
קופות הגמל, קרנות ההשתלמות וקרנות הפנסיה ממשיכות להפסיד, חודש שני רצוף. אם בינואר היו אלה החששות מאינפלציה הרי שבפברואר ההפסדים באדיבות נשיא רוסיה פוטין והפלישה לאוקראינה.
אם כן, בחודש שעבר הפסדתם בממוצע 0.7% שאלה הפסדים לא פשוטים. אבל נשאיר לרגע את חודש פברואר מאחור, חודש מרץ נפתח ביציבות וזו כבר בשורה טובה.
צריך לזכור, שום דבר טוב לא עומד ליפול על החוסכים. החששות מאינפלציה גבוהות, חששות מעליית ריבית כנ״ל ולטוב הזה צריך להכניס את חוסר הוודאות שנכנס למשחק מכיוון המלחמה באוקראינה.
 
כך או אחרת, כרגע לפחות שנת 2023 לא הולכת להיות שנה מבטיחה למשקיעים, מה שהופך פתאום את עליית הריבית למשהו טוב שיחזיר כסף לפיקדונות ולאפיקים שלא מחפשים את רווחי ההון אלא את המקלט לימים פחות טובים

נזכיר כי המלחמה בין רוסיה לאוקראינה טורפת את הקלפים בעולם הכלכלי ומכאן גם בשוק הכסף. הקונצנזוס מדבר על התבססות של הנפט מעל רמה של 100 דולר, עליית מחירי הסחורות, העמקת השיבושים בשרשרת האספקה ועוד לא אמרנו מילה על מצב בו המלחמה יוצאת מגבולות אוקראינה.
 
כל אלה תומכים בעליית מחירים ודלק לתבערת האינפלציה וכאן מחוייבים הבנקים המרכזיים להגיב, אבל איך עושים את זה בתקופת מלחמה? עדיין לא ברור אבל במהלך החודש נקבל קריאת כיוון מהפדרל ריזרב שיסמן את הקו לעולם כולו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה