תקשורת ומדיה

פוטין הפציץ אנדרטת שואה, סנקציות בטניס על רוסיה

האנדרטה בבאבי יאר ניזוקה בעקבות ההתקפות הרוסיות, שיירות ענק של חיילים רוסים בדרכם לבירת אוקראינה, אוסטרליה הצטרפה לסיוע ההומניטרי וויזה הכריזה כי תנקוט בכל האמצעים שברשותה בכדי ליישם את הסנקציות על רוסיה
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום יוטיוב/ ABC News, ויקיפדיה)
המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נכנסת ליומה השישי ועד כה הבוקר (שלישי) נרשמו לא מעט אירועים משמעותיים, במרכזם סנקציות נוספות על רוסיה. ice מסכם לכם את האירועים.
21:09 משרד התובע הכללי של רוסיה מבקש להגביל את הגישה לכלי התקשורת "דוז'ד" ו-"אקו מוסקבה". מדובר בכלי תקשורת חופשיים יחסית ברוסיה, שלא מוכנים להתיישר עם המסרים של הקרמלין. ‏שר החוץ לשעבר של רוסיה (לפני פוטין) קורא לעמיתיו לשעבר במוסקבה להתפטר
20:03  גם בטניס: פדרציית הטניס הבינלאומית השעתה את החברות של רוסיה ובלארוס מחברות באירגון והן לא יוכלו להתחרות כנבחרות. לגבי הטניסאים עצמם מהמדינות הללו תתקבל החלטה בהמשך
19:32 ‏יד ושם: "מגנים בחריפות את המתקפה הרוסית שהובילה לפגיעה בחפים מפשע ולפגיעה קטלנית באתר הרצח באבי יאר. קוראים לקהילה הבין-לאומית לנקוט צעדים משותפים לשמירה הן על חייהם של האזרחים והן על האתרים ההיסטוריים המנציחים את זכר השואה".
18:43 גורם רשמי בארצות הברית: "ההתקדמות של רוסיה לקייב הואטה עקב אתגרי דלק ואספקה - ​​אך אולי גם עקב ארגון מחדש, וחשיבה מחודשת על דרכי הפעולה"
18:10 נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שוחח עם ניקולאס מדורו, נשיא ונצואלה. השניים סיכמו על המשך שיתוף הפעולה האסטרטגי בין הצדדים, כך דווח בסוכנות הידיעות TASS.
 
17:32 רופאים רוסים הפצירו בפוטין להפסיק את הפלישה. אלפי עובדי בריאות רוסים חתמו על מכתב פתוח הקורא לנשיא רוסיה להפסיק את "פעולות האיבה" נגד אוקראינה: "מתנגדים בתוקף לפעולות הצבאיות שמבצעות הכוחות הרוסים בשטח אוקראינה".
16:40 גורם בכיר במערך ההגנה האמריקאי טוען: "הכוחות הרוסים מתעכבים, הם נתקלים בכשלים לוגיסטיים כמו מחסור במזון ובדלק. על פי הערכות, הם בוחנים מחדש את כניסתם לקייב". עוד הוסיף אותו גורם: "כי הכוחות הרוסים "נכנעו ללא לחימה" מאזור קייב ועל כן לא נרשמה התקדמות".
15:16 שר החוץ האוקראיני קולבה מסר שביקש ממקבילו הסיני וואנג יילהשתמש בקשרים של בייג'ינג' עם מוסקווה כדי לעצור את הפלישה הצבאית של רוסיה"
 
14:20 אחרי יגואר-לנדרובר, גם הארלי דווידסון הודיעה שתבטל את כל המשלוחים שלה לרוסיה ותפסיק את עסקיה שם
13:50 סיוע לאוקראינה מהאיחוד האירופי: מרכז הלוויין של האיחוד האירופי במדריד יספק לאוקראינה מידע מודיעיני על תנועות החיילים הרוסים.
11:46 כוחות אוקראינים ליד קייב מצליחים להפיל בתוך כמה שניות מסוק רוס שטס כחלק מקבוצת מסוקים.
 
10:11 ח"כ גדי יברקן מהליכוד פרסם ברשתות החברתיות: "המלחמה בין רוסיה לאוקראינה מלמדת אותנו דבר חשוב מאוד. מדינה לא יכולה לשים את גורלה ועתידה בידי מדינות "ידידות" ומדינות אחרות. אסור למדינת ישראל לבטוח בארה״ב או במדינה אחרת. גורלנו תלוי רק בעצמנו".
10:00 דיווחים על 70 מטוסים שאמורים להגיע לאוקראינה מפולין, בולגריה וסלובקיה. מנגד, פוטין מאיים כי המדינות שיסייעו לאוקראינה ויעבירו לידי נשק ישלם מחיר כבד.
9:50 ראש עיריית חרקוב דיווח כי הצבא הרוסי פגע בבניין העירייה באמצעות טילים.
9:25 התקשורת האוקראינית מדווחת על חיילים רוסים שנכנסו לעיר חרסון שבדרום אוקראינה.
8:30 ירי מאסיבי על העיר חרקוב, התושבים התבקשו לרדת לקלטים.
8:20 דיווחים על יותר מ-70 חיילים אוקראינים שנהרגו שלשום כתוצאה מהפגזות רוסיות לעבר יחידה צבאית שהייתה בעיירה אוחטירקה שבמחוז סומי. 
7:47 דיווחים על מטוס תובלה רוסי שהמריא ממוסקבה, חצה לפולין. אלא שפולין סגרה את המרחב האווירי שלה לרוסיה והמטוס אולץ לנחות כשהוא מלווה במטוסי הקרב של חיל האוויר הפולני.
 
7:11 ויזה הכריזה: ננקוט באמצעים שיישמו את הסנקציות הכלכליות על רוסיה.
6:53 ברזיל הודיעה כי תוציא "דרכון הומניטרי", דרכון שינתן לפליטים מאוקראינה ויסייע לקלוט אותם.
6:48 אוסטרליה הודיעה כי תעביר חבילת סיוע בשווי של 75 מיליון דולר לאוקראינים: 50 מיליון דולר יוקצו לסיוע צבאי, 25 מיליון דולר לסיוע הומניטרי.
6:47 האיחוד האירופי בחן את הצטרפותה של אוקראינה לאיחוד האירופי.
5:55 ראש עיריית חרקוב הודיע כי במהלך הלחימה אתמול, נהרגו תשעה בני אדם בהפצצות.
5:53 לפי תמונות הלווין של ארצות הברית, שיירות של  כ-64 קילומטר בדרך לעיר הבירה קייב, כוחות נוספים של חיילים רוסיים נערכים בבלארוס בסמוך לגבול.
בית הדין הבינלאומי בהאג הודיע כי בכוונתו לחקור את רוסיה בחשד לפיצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות שנעשו במהלך הפלישה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה