השוק

תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי חצו את רמת 3%

ביום רביעי הקרוב יפרסם הבנק המרזי האמריקאי את החלטתו לגבי גובה הריבית וצמצום המאזן שלו וקונצנזוס ההערכות מדבר על העלאה אגרסיבית של הריבית; המשקיעים נערכים ומוכרים אג"ח מה שגורם לתשואות לעלות בשיעורים ניכרים
ניצן כהן | 
ג'רום פאוול (צילום ויקיפדיה, unsplash, freepik)
לראשונה משנת 2018 חצו תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים את הרף הפסיכולוגי של 3%. עליית התשואות מתודלקת בהערכות שביום רביעי יעלה הפד את הריבית ב-0.5% מה שיסלול את הדרך לרצף העלאות ריבית של 0.75%.
מעבר להעלאת הריבית (שכבר די מגולמת בשווקים) הרי שהבנק המרכזי האמריקאי אמור לפרסם את ההחלטה שלו לגבי צמצום המאזן האיימתני שלו שעומד על כמעט 9 טריליון דולר. השילוב הזה של העלאת ריבית, תחזיות לרצף העלאות ריבית אגרסיביות וצמצום המאזן אמור לגרום לתשואות האג"ח לעלות בשיעורים ניכרים ומכאן המכירה האגרסיבית שאנחנו רואים היום בשוק האג"ח.
 
בסופו של יום הרי שהכלכלה האמריקאית סובלת מאינפלציה גבוהה מידי של 8.5% בשנה האחרונה ולא נראית באופק ירידת מחירים. לכן הבנק המרכזי צריך לעשות מעשה, כמה שיותר מהר וכמה שיותר חד כדי לעצור את התהליך הזה.
בעוד העולם היה ערוך להעלאת ריבית הרי שאז פרצה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה שהחזירה את הכלכלה לעולמות חוסר הוודאות שברור לכל, שאם האנושות לא תגלוש למלחמת עולם שלישית הרי שהמחיר הכלכלי שישלם העולם על מלחמה מוגבלת עם רוסיה יהיה כבד כך שידרוש הגדלת ההוצאה הממשלתית וזה לא דר בכפיפה אחת עם צמצום מוניטרי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה