השוק

בלנדר בעסקת ענק באירופה, שתגדיל את העסקים שלה במיליונים

חברת הטכנולוגיה הפיננסית הישראלית חתמה על עסקה בהיקף של 50 מיליון אירו עם גוף מוסדי בבריטניה כדי להגדיל את קו האשראי שלה לצרכנים באירופה
מערכת ice | 
כרטיס אשראי (צילום pngwin)
חברת הפינטק הישראלית בלנדר הודיעה הבוקר (רביעי) על חתימת הסכם לקבלת קו אשראי חדש מגוף מוסדי בבריטניה, שיאפשר לה להעמיד אשראי נוסף לצרכנים באירופה. סכום העסקה עומד על כ-180 מיליון שקל (50 מיליון אירו, שהם כ-43 מיליון ליש"ט), ותוקף ההסכם הוא 5.5 שנים, כלומר עד סוף 2027. במהלך התקופה הזו תוכל החברה לנצל את הסכום הזה להעניק לצרכנים ביבשת אשראי לתשלום על רכישות גדולות או הלוואות לכל מטרה שהיא.
בלנדר הוקמה ב-2014 על ידי ד"ר גל אביב, המשמש כמנכ"ל; בועז אביב, המשמש כמשנה למנכ"ל וראש אגף הטכנולוגיה; וברק גור, המשמש כמשנה למנכ"ל וראש אגף מוצרים. מאז ועד סוף 2020 היא גייסה לפחות 43 מיליון דולר בארבעה סבבים, ובתחילת 2021 הונפקה בבורסת תל אביב לפי שווי מוערך של כמעט 90 מיליאר דולר. מאז נמצא שווי החברה במגמת ירידה כמעט מתמדת, למרות שהיא זוכה להצלחה לא מעטה ותמיכה מגופים פיננסיים, ונכון להיום היא שווה 110 מיליון שקל (פחות מ-33 מיליון דולר).
 
התמיכה הזו כוללת, מלבד החוזה הנוכחי, חוזים דומים מול גופים רבים, ובהם בנק הפועלים, שהקים חברה משותפת עם בלנדר למתן הלוואות ללקוחות בישראל. באירופה החברה פועלת כרגע בשלוש מדינות: לטביה, ליטא ופולין, לאחר שרכשה תאגיד פיננסי אירופי בעסקה ששילשה את תיק האשראי שלה וקיצרה את הליך קבלת הרישיון הבנקאי שלה ביבשת. לפי דו"ח הרבעון הראשון שלה, היא הכניסה 44 מיליון שקל ב-12 החודשים שהסתיימו בסוף מרץ, כאשר יתרת תיק ההלוואות שלה באירופה גדלה פי 4.2 ל-201 מיליון שקל, ההלוואות שהועמדו באירופה גדלו פי 4.1 ל-25.7 מיליון שקל ומספר הלקוחות המשלמים זינק פי שניים ורבע ל-8,900.
"השנה האחרונה הייתה שנת פריצה עבור בלנדר באירופה", אמר אביב. "העסקה תאפשר לחברה להאיץ את צמיחת הפעילות באירופה ולהרחיבה. בנוסף, החבירה לאחד הגופים הבריטיים המוסדיים משקפת הבעת אמון רבה בפעילות בלנדר באירופה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה