השוק

בלנדר השלימה עסקה שמשלשת את תיק האשראי שלה באירופה

בלנדר שעוסקת באשראי חוץ בנקאי השלימה עסקה לרכישת אגודת אשראי בליטא שמקרבת אותה לקבלת רישיון בנקאי ביבשת; הרכישה היא בהיקף כספי של 18 מיליון שקל והיא כאמור משלשת את תיק האשראי של החברה באירופה
ניצן כהן | 
גל אביב (צילום סיון פרג)
חברת האשראי החוץ בנקאי, בלנדר, השלימה רכישה של אגודת אשראי בליטא בהיקף כספי של 18 מיליון שקל. הרכישה מקרבת את בלנדר לקבלת רישיון בנקאי באירופה ומשלשת את תיק האשראי שלה ביבשת.
למעשה בלנדר רוכשת את מלוא המניות של חברה שמחזיקה בכ-75% מאגודת האשראי הליטאית. האגודה מחזיקה בפיקדונות בהיקף כספי של 35 מיליון אירו בריבית ממוצעת של 2.5%, ובתיק אשראי של כ-32 מיליון אירו ויתרת הכסף משמשת את האגודה כהון עצמי. האגודה מתמחה במתן אשראי לעסקים ולנדל"ן.
 
אגודת האשראי הנרכשת השיגה עד לחודש נובמבר 2021 הכנסות של 1.9 מיליון אירו ורווח נקי של 231 אלף אירו. את שנת 2020 סיימה האגודה עם הכנסות של 1.9 מיליון אירו (כמעט זהים להכנסות ב-11 החודשים הראשונים של 2021) ועם רווחים של 278 אלף אירו.
בלנדר נמצאת בשליטת קבוצת אביב ומהמשקיעים המוסדיים המוכרים, מחזיקות קרנות הנאמנות של בית ההשקעות מור החזקה קטנה. 
לאחרונה הודיעה בלנדר על עסקה עם בנק הפועלים במסגרתה היא והבנק יעמידו אשראי צרכני זעיר לרכישות קטנות. מניית בלנדר איבדה מתחילת השנה 31% ומתחילת החודש איבדה 2%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה