השוק

המפקח על הבנקים: יש סטיה בתוכניות העבודה בבנק הדיגיטלי

המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, אמר בשיחה עם ice כי "יש הבדל בין תוכניות עסקיות לביצוע בפועל, ויש לבנק הדיגיטלי סטיה של חצי שנה בתוכנית העבודה. בטווח הארוך אין לזה משמעות אבל בטווח הקצר יש לזה השלכות"
ניצן כהן | 
יאיר אבידן המפקח על הבנקים (צילום רמי זרניגר, vecteezy)
"יש הבדל בין להתאמן לקראת משחק לבין לעלות לשחק בפועל. כלומר, יש הבדל בין התוכניות העסקיות לביצוע שלהם בפועל. בבנק הדיגיטלי יש סטייה של חצי שנה בתוכניות העבודה. בטווח הארוך אין לזה משמעות, אבל בטווח הקצר יש לזה השלכות" אמר יאיר אבידן, המפקח על הבנקים בשיחה עם ice.
 
אז ככה תיראה התחרות בין הבנקים בעידן החדש? 
"תבדיל בין רפורמה לבנק הדיגיטלי. אני שמח שהצלחנו לייצר סיטואציה שבנק קיבל רישיון והתחיל לפעול. אבל יש פער בין תוכניות לביצוע. העלייה למגרש והאתגר בלעלות למגרש הם מורכבים ולכן יש להם סטייה בתוכנית העבודה".
- אנחנו מדברים על סטיות במונחי לוחות זמנים. יש לזה משמעות
"נכון, אבל אם אנחנו מסתכלים על הטווח הארוך, סטייה של חצי שנה היא חסרת משמעות אבל בטווח הקצר יש לזה השלכות. אנחנו בפיקוח מלווים אותם ומכירים את תוכניות העבודה של הבנק ואת ההתפתחות והשלבים שהם צריכים להשלים כדי לפתוח את הבנק, ואנחנו אופטימיים".
- ובכל זאת חשבנו שתהיה תחרות אמיתית ללאומי ופועלים.
"לגבי התחרות - קשה לי לענות אם בבנק הדיגיטלי ייצרו תחרות. זה יימדד בערך שהם יציגו ללקוח. אבל אם אני מסתכל על בנקים דיגיטליים אחרים בעולם, אז אמנם הם לא עברו לרווחיות אבל  הם כן יצרו שינוי במערכת הבנקאית באותן מדינות.
"לשאלתך, אני חושב שהבנק הדיגיטלי יכול להיות גורם תחרותי, בוודאי על בסיס המודלים וההסללה שיציגו, ואני חושב שכבר עכשיו, כאשר בנקים מסוימים, מעצם האיום הפוטנציאלי בחדשנות וההצעות ללקוח שהבנק הדיגיטלי רוצה להציג - הם מאמנים את השרירים שלהם, זה טוב מבחינתי כי קודם כל חשובה לי רווחת הצרכן - ומבחינתנו הדרך טובה מאוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה