השוק

בצל עליית הדלק: פז מדווחת על גדילה בכל הפרמטרים

קבוצת פז פרסמה את הדוחות הכספיים, מהם עולה כי חוותה גידול של 89% בסך המכירות שהסתכם ב-4.2 מיליארד שקל. המנכ"ל, ניר שטרן: "ברבעון זה התבססה קמעונאות המזון כעוגן מרכזי, עם שיעור רווח גולמי מתואם של 35.6% מהגבוהים בשוק המזון"
מערכת ice | 
ניר שטרן (צילום סיון פרג')
כשברקע העלייה הבלתי נגמרת של מחירי הדלק למספרי שיא, קבוצת פז פרסמה היום (שלישי) את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון של 2022, אשר מלמדים על צמיחה של החברה בכל הפרמטרים. 
מהדוחות עולה גידול של 89% בסך המכירות שהסתכם ב-4.2 מיליארד שקל לעומת 2.2 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, חל גידול של 61% ברווח הגולמי שהסתכם ב-536 מיליון שקל לעומת 332 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
עוד עולה מהדוח כי חל גידול של 36% ברווח התפעולי שהסתכם ב-106 מיליון שקל לעומת 78 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, הרווח הנקי המתואם ברבעון הראשון עמד על 50 מיליון שקל לעומת 13 מיליון שקל במקביל אשתקד, הרווח המדווח עמד על 16 מיליון שקל לעומת 30 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ללא בית הזיקוק הרווח הנקי ברבעון הראשון עומד על 59 מיליון. 
הוצאות המימון ברבעון הראשון עמדו על 77 מיליון שקל לעומת 38 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של 103%, השנובע בעיקרו בשל עלית המדד ברבעון והשפעתו על אגרות חוב צמודות מדד של החברה שהונפקו בשנים 2016, 2017, ו-2020.
פז מעדכנת כי לאור המצב הייחודי בשוק הנפט, הדלקים והגז בעולם כתוצאה מהמלחמה והעליה המשמעותית במרווחי הזיקוק, החברה מעריכה, כי היא צפויה לרשום בדוחות הרבעון השני שיפור משמעותי ברווח הנקי המתואם. 
מנכ"ל קבוצת פז ניר שטרן מסר: "פז מסכמת רבעון של תנופת עשייה בהתאם לאסטרטגיית הקבוצה. ברבעון זה התבססה קמעונאות המזון כעוגן מרכזי, עם שיעור רווח גולמי מתואם של 35.6% מהגבוהים בשוק המזון. אנו נהנים מהמשך צמיחה בצריכת הדלקים לתחבורה כתוצאה מהסרת מגבלות הקורונה וכן בפעילות הנדל"ן. ברבעון הנוכחי חווינו גידול בהוצאות המימון שנובע בעיקר מהשפעת עליית המדד על האג"ח הצמודות (כשליש מסך החוב הפיננסי). מגזר הזיקוק ממשיך להכביד על תוצאות החברה גם ברבעון הנוכחי, ללא הזיקוק הייתה רושמת החברה רווח נקי של 59 מיליון שקל. אנו צפויים לרשום שיפור משמעותי מאוד ברווח המתואם במגזר הזיקוק ברבעון השני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה