השוק

טויוטה מתחרה בטסלה – אבל לא בתחום הרכב

יצרנית הרכב הגדולה ביותר מבחינת שווי השוק אחרי טסלה הודיעה על מיזם חדש שנועד להתחרות מול החברה האמריקאית בתחום שבו היא שולטת כרגע ללא עוררין
יאיר מור |  1
טסלה (צילום יוטיוב/ Elon Musk Zone)
יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם במונחי שווי שוק, טויוטה, הכריזה החודש על מוצר חדש שמתחרה בטסלה – אך לא מדובר ברכב חשמלי. במקום זאת, מדובר בסוללה המיועדת לספק חשמל לבתים, במקרה של הפסקה חשמל או ביומיום, תוך ניצול של חשמל ממקורות מתחדשים כגון לוחות סולאריים.
מערכת ה- O-Uchi Kyudenשל החברה היפנית מתבססת על טכנולוגיית סוללות הרכב שלה, אך מבוססת על סוללה גדולה בהרבה מזו שנכנסת לרכבים שלה – מדובר בתא בגודל של שידת טלוויזיה, באורך של 1.14 מטר, רוחב של 32 ס"מ וגובה של 43 ס"מ, ומשקל של 142 ק"ג. התא מציע קיבולת של 8.7 קוט"ש והספק של עד 5.5 קילו-ואט. בנוסף, הוא מסוגל להטעין רכב חשמלי – או "לשאוב" ממנו חשמל במקרה חירום, אם כי אז ההספק המקסימלי הוא 1.1 קילו-ואט, בשל מגבלה במתאם החיבור לרכב. כמו כן, בבתים עם לוחות סולאריים, הסוללה נטענת מהלוחות הסולאריים, מה שלדברי החברה יעודד יותר שימוש באנרגיה "ירוקה".
 
הרעיון להשתמש בסוללות של רכבים חשמליים להפעלת בתים אינו חדש: הוא הוצג על ידי ניסאן לפני עשור בדיוק, כאשר הציגה את שירות "Power to the Home" למכוניות מדגם Leaf. עם זאת, מי שלקחה את הרעיון לרמה חדשה בשנים האחרונות היא טסלה של אילון מאסק, שהקימה ב-2015 חטיבה העוסקת בפתרונות אנרגיה מבוססי סוללות והחלה לשווק את מה שהיא קוראת לו Power Wall – סוללות ענק שכבר שימשו לבניית כמה תחנות כוח עצומות ברחבי העולם.
לאחרונה החלו יצרניות רכב נוספות לאמץ את הרעיון, כאשר יונדאי צפויה להשיק עד סוף השנה את סוללת Hyundai Home שלה, ופורד הציגה לאחרונה את הטנדר החשמלי F-150 Lightning, שהמטען הדו-כיווני שלו מאפשר לו להפוך לסוללה להפעלת הבית.
טויוטה כבר החלה להציע הזמנות של הסוללה, כאשר החל מאוגוסט היא תהיה זמינה דרך חברות בנייה ושיפוץ בתים – אך בשטח יפן בלבד לעת עתה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אופפפפף. כמה טעויות חוסר הבנה בכתבה אחת
    COOL1000 06/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה לא לתת את הכתבה לכתב שמבין בתחום ???
    סגור