השוק

עסקת ענק: ראדא הישראלית נרכשה ע"י מעצמת הטכנולוגיה האמריקאית

עסקה פורצת דרך: ענקית הטכנולוגיה הצבאית לאונרדו רוכשת את החברה הישראלית, כאשר השתיים יהפכו לחברה ממוזגת אחת. דב סלע, מנכ"ל ראדא: "יעצים את היתרון התחרותי שלנו בשווקים הצומחים והתובעניים בהם אנו פועלים, ואשר נשלטים כיום על ידי שחקנים חזקים ומוכרים"
מערכת ice | 
ראדא מכמ (צילום US ARMY)
עסקת מיזוג משמעותית בשוק הצבאי העולמי: ענקית הטכנולוגיה הצבאית לאונרדו רוכשת את חברת ראדא. על פי הודעת החברות, "החברה הממוזגת תהפוך מובילה עולמית בתחומי סנסורים מתקדמים והגנת כוחות ופתרונותיה יעצבו את פני שדה הקרב העתידי".
המיזוג יבוצע באמצעות החלפת מניות, בדרך של "מיזוג משולש הופכי" בין לאונרדו DRS, חברת טכנולוגיות צבאיות אמריקאית מובילה וראדא, חברה ישראלית מובילה בתחום מכ"מים טקטיים לכוחות התמרון. את Leonardo DRS ייצגו עוה"ד רן חי, ניר דאש ומיכל הרצפלד, ממשרד הרצוג פוקס נאמן. את ראדא ייצגו עוה"ד שרית מולכו וגיא סספורטס ממשרד ש.פרידמן.
 
החברה הממוזגת תפעל בכמה מהתחומים שגדלים בקצב המהיר ביותר בתקציב הביטחון האמריקאי, וערוכה לנצל הזדמנויות גלובאליות באמצעות הנוכחות הבין לאומית של החברה האם של לאונרדו DRS – חברת לאונרדו האיטלקית (LDO, MIL).
על פי ההודעה הרשמית, החברה הממוזגת צופה צמיחה שנתית ממוצעת ב- EBITDA בתחום העשרה הנמוכים (low teens) לשנים 2022-2023, בהתבסס על EBITDA של 305 מיליון דולר ב-2021. בהתאם לעסקת המיזוג יחזיקו בעלי המניות של ראדא ב- 19.5% ממניות החברה המאוחדת, וחברת לאונרדו האיטלקית תחזיק ב- 80.5% ממניותיה. החברה המאוחדת תשמור על השם Leonardo DRS והיא צפויה להיסחר הן בבורסה בת"א והן בנאסד"ק תחת הסימול "DRS". העסקה משקפת פרמיה של כ- 34% במחיר המניה למחזיקי המניות של ראדא, בהשוואה למחיר המניה ביום המסחר האחרון. 
ביל לין, מנכ"ל Leonardo DRS  מסר: "השילוב של יכולות המכ"מים הטקטיים של ראדא יחד עם החוזקה של  Leonardo DRS כספק ויצרן מוביל בתחום התעשיה הביטחונית, הופך את החברה המאוחדת למובילה בתחום הצומח במהרה של הגנת כוחות, מגדיל את שווקי היעד אליהם פונה החברה, מגדיל את מרחב ההזדמנויות בשוק הבינלאומי, ובסופו של דבר מציף ערך לבעלי המניות. המיזוג יאפשר לחברה המאוחדת להוסיף יכולות בפעילות הליבה של Leonardo DRS באמצעות רכישות והשקעות אסטרטגיות שיתמכו באסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו להציג צמיחה אורגנית יחד עם צמיחה באמצעות רכישות וחלוקת דיבידנד לבעלי המניות."        
דב סלע, מנכ"ל ראדא מסר: "אני מביט בסיפוק רב בפלטפורמה שבנינו לאורך כ-20 השנים בהן אני בראדא, שמגיעה לשיאה בעסקת המיזוג האסטרטגית הרבה הזו עם חברת Leonardo DRS. השילוב בין שתי חברות טכנולוגיה צבאית מובילות, להן ממשקי עבודה מגוונים עם משרד ההגנה האמריקאי ונוכחות בינלאומית, מייצר מצב של Win-Win עבור בעלי המניות של ראדא ושל Leonardo DRS. העסקה מהווה תקדים בו חברה אמריקאית ביטחונית מובילה, המוחזקת על ידי חברה בטחונית גלובאלית מהמעלה הראשונה, רוכשת חברת טכנולוגיה צבאית ישראלית משמעותית. עסקה ייחודית זו תחזק את התעשייה הביטחונית בישראל ותסמן מגמות וכוונים לעתיד. עבור ראדא, איחוד הכוחות עם Leonardo DRS יעצים את היתרון התחרותי שלנו בשווקים הצומחים והתובעניים בהם אנו פועלים, ואשר נשלטים כיום על ידי שחקנים חזקים ומוכרים. אנו מצפים לעבוד בצוותא עם אנשי Leonardo DRS כדי להמשיך ולקדם חדשנות בשווקי החישה המתקדמת והגנת כוחות ולהשיא ערך לבעלי המניות שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה