השוק

מחירי נייר הטואלט צפויים לעלות עוד, זו הסיבה

שוק נייר הטואלט מנסה עוד מנסה להתאושש ממשבר הקורונה, אך היום הוא קיבל מכה נוספת ולא צפויה
מערכת ice | 
מחירי נייר הטואלט צפויים לעלות (צילום unsplash, פלאש 90/ משה שי)
מאז משבר הקורונה שוק מוצרי הנייר, כמו שווקים אחרים, נמצא במשבר חמור. בעיות שינוע וכוח אדם הובילו לירידה בייצור וביצוא וגרמו למחסור כבד במוצרים אלה, ביניהם נייר טואלט, חיתולים, קופסאות קרטון ועוד. ובזמן שבמפעלים הגדולים שוברים את הראש במטרה למצוא מזור לבעיה, הבוקר הגיע דיווח שצפוי להחריף את המשבר.
 
ספינת משא גדולה התנגשה במסוף המרכזי של מפעל OKI לייצור עיסת נייר שבעיר פלאמברג באינדונזיה. החברה נחשב לאחת מיצרניות הנייר הגדולות בעולם אשר רק בשנה שעברה ייצר 2.6 מיליון טון של עיסה (כזכור, מדובר בתקופת משבר). התאונה המצערת הובילה לשיבושים רחבים בהליך הייצוא, והאספקה של המפעל דבר שעלול להביא לאינפלציה של ממש בשוק הנייר.
  
בלי קשר לתאונה, מחירי הנייר מזנקים ללא הפסקה. בשנה שעברה נרשם שיא חדש של עלייה בת 40% במחירים בשל זמני ההמתנה הארוכים, שיבוש במערך האספקה והביקוש הגבוה. כאמור תאונה זו צפויה רק להקשות על הייצור התקין ולהאיץ את עליית מחירים.
מטעם החברה נמסר שיש בידה מסוף נוסף כך שפעילות היצוא לא צפויה להיפגע באופן משמעותי. למעט התייחסות זו בחברה לא מסרו פרטים נוספים והודיעו שהמקרה עדיין בבדיקה. מתוך כך בחברה הודיעו שפעילות תיקון המתקן עשוי להמשך כשישה חודשים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה