השוק

בעקבות הסנקציות: רוסיה הגיעה לחדלות פירעון

לראשונה מזה למעלה מ-100 שנה: רוסיה לא הצליחה לפרוע את חובות אגרות האג"ח שלה והגיעה למצב של חדלות פירעון
מערכת ice |  1
ולדימיר פוטין (צילום יוטיוב/ The Sun, CNN)

רוסיה תוגדר מעתה כמדינה חדלת פירעון, לראשונה מאז 1918 תקופת המהפכה הבולשביקית. זאת לאחר שלא הצליחה לבצע את התשלומים היא חייבת עבור שתי סדרות אג"ח ממשלתיות, בעקבות הסנקציות שהוטלו עליה.

במשך ארבעת חודשי המלחמה מאז החלה הפלישה בפברואר, והחלו מצטברות הסנקציות הכלכליות, הצליחה המדינה לפרוע את החובות, אולם כעת משצברה חובות בסך 100 מיליון דולר אותם לא הצליחה לשלם, היא צפויה לספוג את המכה ולהיות מוכרזת כפושטת רגל על ידי סוכנויות הדירוג.

הצעד הזה מסמן את הפיכתה המהירה של המדינה למנודה כלכלית, פיננסית ופוליטית. המדינה התקשתה לסחור באיגרות החוב של מאז תחילת מרץ, יתרות החוץ של הבנק המרכזי נותרו קפואות, והבנקים הגדולים מנותקים מהמערכת הפיננסית העולמית.

ב"בלומברג" מציינים כי  רוסיה טוענה שיש לה את הכספים לכסות את כל החשבונות, היא הודיעה בשבוע שעבר כי תעבור לשלם את החוב הריבוני שלה בסך 40 מיליארד דולר ברובל, בניגוד לסנקציות שהוטלו עליה, תוך ביקורת על מצב של "כוח עליון" שלדבריה מיוצר באופן מלאכותי על ידי המערב.


עוד דווח במגזים הכלכלי, כי הצהרה רשמית תגיע ככל הנראה מחברות דירוג, אבל הסנקציות האירופיות הובילו אותן למשיכת דירוגים של גופים רוסים. על פי המסמכים של השטרות שתקופת החסד שלהם פג ביום ראשון, המחזיקים יכולים להתקשר לשטר בעצמם אם הבעלים של 25% מהאג"ח הסכימו כי אירע "אירוע של מחדל".

עם חלוף המועד האחרון, ההתמקדות עוברת למה שהמשקיעים עושים אחר כך. הם אינם צריכים לפעול באופן מיידי, ועשויים לבחור לעקוב אחר התקדמות המלחמה בתקווה שהסנקציות יתרככו בסופו של דבר.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חדלות פרעון ?
    רוברט 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהלך בכדי שגם במערב יפגעו מוסדות פיננסיים ומשקיעים פרטיים, אין לרוסיה מחסור בכסף, דולרים, יורו או זהב יש רצון לנקום זה הכל !
    סגור