השוק

דרמה בטלוויזיה? יס נסוגה מההסכם הענק עם דיסני+

קבוצת בזק הודיעה כי היא חוזרת בה מההסכם שאיפשר לה לשווק בבלעדיות את דיסני+ לצד שירותי הטלוויזיה והתקשורת שלה. מה השלכות המהלך על הצופים?

יאיר מור |  3
יס נפרדת מדיסני פלוס? (צילום pexels)
יס החליטה לוותר על בלעדיות ההסכם שלה לשיווק של שירות "דיסני+" למנויים בישראל, כך לפי הודעה שהוציאה הבוקר קבוצת בזק, חברת האם של יס, לבורסה, והודעה מקבילה של רשות התחרות.
לפי לשון ההודעה של בזק, נראה כי הסיבה לביטול היא דרישות מצד רשות התחרות שהוצבו כתנאי לאישור סעיף הבלעדיות בהסכם בין יס לדיסני, והיו מבחינת ענקית התקשורת הישראלית קו אדום. לכן, כנראה, היא העדיפה לוותר על הבלעדיות, ולפתוח פתח עבור המתחרות להגיע מול דיסני להסכמים מקבילים.
 
חשוב להבהיר כי הוויתור של יס לא מבטל את כל ההסכם בינה לבין דיסני – חברת הלוויין לשעבר, שנמצאת בשלבי מעבר מתקדמים לעידן השירות באמצעות הרשת, עדיין ממשיכה להציע את דיסני+ למנוייה במודל של סליקה משותפת: התשלום לדיסני+ מתבצע דרך החשבון של יס, ובחצי השנה הראשונה יס מסבסדת את הסכום הזה על ידי החזר שמופחת מסכום התשלום שהיא גובה מהמנוי.
לכן, מבחינת הצרכנים הכל נותר כשהיה – ההרשמה לדיסני+ נותרת או דרך דיסני עצמה במחיר של 40 שקל לחודש, או דרך יס באותו מחיר אחרי חצי שנה ללא התחייבות. יס אף מסרה בתגובה כי "אנו פועלים בכפוף להנחיות הרשות ומזכירים כי כמובן, ניתן להמשיך להצטרף לשירות דיסני פלוס דרך yes וליהנות מהטבת הצטרפות".
עם זאת, הוויתור של שתי החברות על סעיף הבלעדיות ביניהן מאפשר למתחרות – הוט, סלקום טיוי ופרטנר טיוי – לפנות כעת לדיסני ולהגיע מולה להסכמים דומים. או, כפי שהודגש בהודעות בזק והרשות, "דיסני הבהירה בפני הממונה כי היא חופשיה לנהל משא ומתן ולהיכנס לכל הסכם הנוגע להפצת שידורי דיסני + עם מתחרים של יס". האפשרות הזו, אם וכאשר תמומש על ידי המתחרות, תהפוך את קמפיין פרסום לדיסני+ בכיכובה של נועה קירל, שהתקציב שלו עמד כנראה על סכום בן 7 ספרות, לבזבוז כסף.
בינתיים, נהנית יס מפירות ההסכם כל עוד היא היחידה שיש לה הסכם כזה: "אנו שמחים על ההיענות הגבוהה להצטרפות דרכנו לדיסני פלוס, ומזמינים להמשיך ליהנות מהטבת ההצטרפות", מסרה החברה לאתר ice.
 
פרסומת של yes | ארכיון
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    איפה רשות התחרות שצריך שתעצור את הענקיות כמו שופרסל
    רון גרוס 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והחברה למשקלות קלים???? מדינה בדיחה.
    סגור
  • 2.
    אתר סדרות!
    לא לקוח שבוי 06/2022/28
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מי צריך את יס / הוט / דיסני פלוס , יש לנו את אתר סדרות טי וי התותחים ! תודה לאתר סדרות !
    סגור
  • 1.
    עובדים עלינו
    אני 06/2022/28
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אין דרך לצפות בטלוויזיה בממיר החדש של יס כי ״האפליקציה לא נתמכת בארץ״ פנינו לשירות לקוחות והם לא עזרו בשיט רק שלחו אותנו להתקשר לדיסני לאחר שבדיוני נאמר שזה תקלה של יס… פשוט חארות שקרנים…
    סגור