השוק

בנק לאומי מתריע: "בנק ישראל יעלה מחר את הריבית"

על פי כלכלני בנק לאומי: "בנק ישראל צפוי להמשיך בתוואי רציף של העלאות ריבית עד להגעה לריבית של כ-2.5%. סקרי הייצור האחרונים בארה"ב מעבירים מסר חיובי, המצביע על כך שצווארי הבקבוק בצד הלוגיסטי הולכים ומשתפרים"
מערכת ice |  2
גיל בפמן (צילום אורן דאי)
על פי הסקירה השבועית של התפתחויות מקרו כלכליות ושוקי הריביות ואיגרות החוב, של ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון, העלייה בסביבת האינפלציה בישראל עדיין לא נותנת אותותיה בסך הרכישות בכרטיסי אשראי.
במבט קדימה לחודשים הקרובים, השחיקה בכוח הקנייה של משקי הבית, עקב ציפיות להמשך עליית הריבית במשק והאצת האינפלציה, לצד הירידות בשווקים הפיננסיים והתגברות מידת חוסר הוודאות, עלולים למתן את קצב התרחבות הרכישות בכרטיסי אשראי בפרט והצריכה הפרטית בכלל.
 
הפדיון הכולל של המשק הישראלי המשיך לצמוח גם בחודש אפריל, אך בקצב איטי יותר בהשוואה לזה שהיה בשנת 2021. קצב התרחבות הפעילות הכלכלית, כפי שמשתקף בין היתר גם במדדי הפדיון של ענפי המשק, עלול להאט בחודשים הקרובים, בין היתר, על רקע הסתגלותו של המשק לסביבת ריבית ואינפלציה גבוהה משהייתה בעבר, שאף צפויה להמשיך ולעלות.
בנק ישראל נהנה מדרגות חופש מספיקות בכדי להעלות את הריבית ב-50 נקודות בסיס בהחלטה הקרובה. בנק ישראל צפוי להמשיך בתוואי רציף של העלאות ריבית עד להגעה לריבית של כ-2.5%. סקרי הייצור האחרונים בארה"ב מעבירים מסר חיובי, המצביע על כך שצווארי הבקבוק בצד הלוגיסטי הולכים ומשתפרים.
הפחתת הלחצים על שרשרת האספקה הגלובלית, ובפרט זו של ארה"ב, מהווה סימן מעודד לכך שבעיית האינפלציה הגבוהה עשויה להצטמצם בהמשך ולחייב מהלך פחות גדול של העלאת ריבית פד. בהתאם לכך קצב העלייה השנתי של ה-CORE PCE  התמתן לאחרונה ונראה שלאחר מדד CPI  יוני, שיעלה בכ-1.0-1.1%, צפויה ירידה באינפלציה במהלך החודשים הקרובים.
סביבת האינפלציה בבריטניה ובגוש האירו ממשיכות לעלות וצפויות להביא להמשך העלאות ריבית בבריטניה והעלאת ריבית ראשונה מזה 11 שנה בגוש האירו בחודש יולי. העלאה זו צפויה להיות בגובה של 25 נ"ב בהחלטת יולי ולאחר מכן צפויות העלאות נוספות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תירוצים לא חסר
    חן 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    להפוך את העם לעבדי הבנקים. אין שום הצדקה לחנוק אזרחים כך. שודדים אותנו
    סגור
  • 1.
    שיעלה , יזכר על שם לפיד
    אשל 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דעתי, עיתוי גרוע ללפיד ,צפויה בהמשך צניחת מנדטים חופשית . מיד אחרי זעקת הכאב של משפחות בישראל.
    סגור