השוק

החברה שמפתחת צבעי מאכל טבעיים גייסה 14.5 מיליון דולר

חברת פיטולון המספקת צבעי מאכל טבעיים באמצעות ביוטכנולוגיה השלימה סבב גיוס של 14.5 מיליון דולר בהובלת DSM Venturing, קרן ההשקעות של חברת המזון העולמית DSM
מערכת ice | 
מזון עם צבעי מאכל (צילום אביב קורט ונועה בראון)

חברת פיטולון (Phytolon) המציעה לשוק המזון צבעי מאכל טבעיים באמצעות ביוטכנולוגיה, הודיעה היום (רביעי) על השלמת סבב גיוס A בסך של 14.5 מיליון דולר בהובלת DSM Venturing, קרן ההשקעות של חברת המזון העולמית DSM. 

בסיבוב השתתפו הקרן העולמית Cibus Fund, ענקית הביוטכנולוגיה האמריקאית Ginkgo Bioworks - השקעה בצורת פיתוח משותף, קבוצת טרנדליינס וקרן האגריפוד של הקבוצה המנוהלת ע"י דר' ניצה קרדיש, ארקין השקעות - בבעלותו של מורי ארקין, הקרן הציבורית הישראלית מילניום פוד טק, אגריליין (בניהול של Consensus  Business Group), חברת שטרן טק, וחברת אופן וואלי של יוסי אקרמן ואופיר דובובי.


הטכנולוגיה של חברת פיטולון הינה פרי המצאה של מכון ויצמן למדע. בעוד שצבעי המאכל הטבעיים הקיימים היום בשוק הם תלויי חקלאות (לרוב מפירות וירקות), פלייטון פיתחה שיטת ייצור באמצעות פרמנטציה (התססה) טבעית של שמרי אפייה, וללא שימוש בחקלאות.


בחברה מציינים כי הביאו את טכנולוגיית הייצור שלה לכדי סקאלה חצי-תעשייתית, ובימים אלו מתניעה את התהליך לקראת קבלת האישורים הרגולטוריים בארה"ב ואירופה. 


ד"ר חלים ג'ובראן, מייסד-שותף ומנכ"ל חברת פיטולון, מסר: "השקעות של חברות וקרנות בעלות דריסת רגל ניכרת בתעשיית המזון והביוטכנולוגיה העולמית כמו  Venturing DSM,Cibus Fund  , ו- Ginkgo Bioworks תאפשר את חדירת המוצרים והטכנולוגיות של פיטולון לשוק המזון העולמי בקנה מידה רחב. אנחנו שמחים לצרף בסיבוב הזה משקיעים חדשים אשר רואים בביוטכנולוגיה ככלי אולטימטיבי ליצירת רכיבי מזון בריאים, איכותיים, וברי קיימא". 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה