השוק

קיסטון גייסה 400 מיליון שקל: חברי אגד ירוויחו בגדול

קרן התשתיות קיסטון מתקרבת להשלמת המימון לביצוע השלב הראשון בעסקת אגד, שבו היא צפויה לשלם כ-2.8 מיליארד שקל ברכישת השליטה (60%) בחברת התחבורה. הגיוס, שהושג בהנפקת זכויות, אמנם נמוך מהמתוכנן, אך קיסטון תוכל לממן את העסקה וצפויה להעביר את התשלום תוך חודשים
מערכת ice | 
אגד (צילום פלאש 90, פייסבוק/ אגד)
לפני כשלושה שבועות הודיעה קרן התשתיות קיסטון על הנפקת הזכויות לצורך השלמת רכישת חברת אגד, וכעת נראה שהסאגה עומדת בפני סיום מוצלח. 
קיסטון, שנוסד על ידי רוני בירם וגיל דויטש, גייסה הערב (שלישי) 300 מיליון שקל בהנפקת זכויות, וזכתה לביקוש של עוד 100 מיליון שקל כחלק מהנפקה בהצעה אחידה לבעלי המניות. לפיכך, השלימה הקרן את הגיוס הנדרש של 400 מיליון שקל, שהיה הכרחי בדרך לרכישת רוב מניות חברת התחבורה הציבורית. בירם ודויטש השקיעו בעצמם 125 מיליון שקל בהנפקה.
בתחילה, לפני כשלושה חודשים, זכתה במכרז קבוצה בראשות קרן התשתיות אלומה, שהציעה 5.6 מיליארד שקל, ואליה חברו מגדל וחברת קרסו. אך אז אגד הציבה בפני אלומה תנאים חדשים שלא איפשרו לה לממש את העסקה. במקומה נכנסה לפעולה קיסטון, שהגיעה במקור למקום השני עם הצעה של כ-4.8 מיליארד שקל. ההצעות של הקבוצות האחרות במכרז היו נמוכות בכמיליארד שקל.
בסוף חודש מאי רכשה קיסטון את חברת אגד לפי שווי של 4.8 מיליארד שקל, ואז היא נדרשה להעמיד סכום של 2.8 מיליארד שקל עבור 60% מהמניות. קיסטון יצאה אז במרוץ נגד הזמן להשלמת המימון. כעת משהגיעה ליעד התשלום אמור להתבצע בחודשים הקרובים, בשני שלבים.
 
אמנם סכום זה נמוך מההערכות המוקדמות לגיוס, שעמדו על 462 מיליון שקל, אך היעד הושג. מתוך הסכום של 2.8 מיליארד שקל שקיסטון צריכה לשלם לבעלי מניות אגד, כמחצית (1.4 מיליארד שקל) הושג במימון מהבנקים. קיסטון גם כללה במימון את קרנות ההשתלמות של המורים והגננות בעסקה (בהיקף כ-350 מיליון שקלים). בנוסף לגיוס בגובה של 400 מיליון שקל בהנפקת זכויות, וגיוס אג"ח בהיקף של 200 מיליון שקל, יש לקרן מסגרת אשראי מהראל ביטוח בהיקף של 500 מיליון שקל שמאפשרת לה להשלים את העסקה. במסגרת הקצאת המניות הפרטית, קיסטון התחייבה שלא לגייס הון נוסף במשך שנה.
כמו רבות אחרות, מניית קיסטון סבלה מתחילת השנה מהמגמה השלילית בשווקים. המניה ירדה ב-27.7% עד היום, מה שמגלם שווי שוק של 621 מיליון שקלים לקרן, כשההון העצמי שלה עמד על כ-970 מיליון שקל בסוף הרבעון הראשון (עם חוב נטו של כ-740 מיליון שקל), וכשהיא נסחרת לפי שווי של כ-640 מיליון שקל. היקף הנכסים המנוהלים של החברה, כולל עסקת אגד ועסקת תחנת הכוח חגית, הוא כ-2.5 מיליארד שקל.
בין בעלי המניות של קיסטון נמצאים גופים מוסדיים גדולים בהם אלטשולר שחם שמחזיק ערב ההנפקה בשיעור של 15.5%, קרנות ההשתלמות של המורים והגננות (שכאמור נכנסו כשותפות באופן ישיר ברכישת אגד ומחזיקות בקיסטון עצמה 11.4%), וכן כלל ביטוח עם 10.6% ומנורה מבטחים עם נתח של 8.7%.
קרן קיסטון משקיעה בתחומי האנרגיה, המים והתחבורה. בתחום האנרגיה הקונבנציונלית, לקיסטון אחזקות בתחנות הכוח רמת חובב, חגית ובאר טוביה. קיסטון מחזיקה 50% ממתקן ההתפלה באשקלון. בתחום התקשורת קיסטון מחזיקה ב–30% מסינטוריון, מיזם סיבים אופטיים בין הודו לאירופה. החברה מחזיקה גם ב–30% מחברת Eranovum, המקימה עמדות טעינה לרכבים חשמליים בספרד. קיסטון מחזיקה גם בכ–20% מחברת המפעיל, העוסקת בהפעלה ותחזוקה של כבישים, בהם כביש 6.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה