השוק

מלחמת טוויטר מאסק לקראת הכרעה? החברה קיבלה החלטה

הרשת החברתית הודיעה כי היא עומדת לכנס ועידה מיוחדת של מחזיקי המניות שלה במטרה לנסות לאשר סופית את הרכישה על ידי אילון מאסק – בעוד הוא בכלל מנסה לסגת מהעסקה

יאיר מור | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום flickr, freepik)
מחזיקי המניות של טוויטר ייפגשו עוד חודש וחצי להצבעה מכרעת, שבמסגרתה יוחלט סופית האם הם מאשרים את רכישת הרשת החברתית על ידי אילון מאסק מאושרת או לא.
במסמך שהגישה החברה לרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC) אמש (שלישי) הצהירה החברה כי ב-13 בספטמבר בשעה 10 בבוקר לפי שעון החוף המערבי (8 בערב לפי שעון ישראל) תתקיים ועידה של מחזיקי המניות של הרשת החברתית, ובה תועלה להצבעה רכישת החברה על ידי האיש העשיר בעולם תמורת 44 מיליארד דולר, או 54.20 דולר למניה.
 
חדי העין ודאי שמו לב לכך שבפסקת הפתיחה של הכתבה נכתב כי ההצבעה תקבע האם ההצעה מאושרת – ולא האם תצא לפועל. זאת משום שכזכור, הפרט הקטנטן הזה נמצא כרגע במחלוקת בין שני הצדדים. בתחילת החודש הודיע מאסק ל-SEC כי הוא נסוג בו מהצעת הרכישה, לאחר שלטענתו טוויטר סירבה לשתף פעולה עם הניסיון שלו להבין האם היא שווה את הסכום שהציע תמורתה. טוויטר, מצידה, תבעה אותו ימים בודדים לאחר מכן בטענה כי מסרה לו את כל המידע שדרש, וכי הוא מחפש תירוצים להתחמק מהעסקה בעקבות ירידת ערך המניות של טוויטר ושל טסלה.
הפגישה של מחזיקי המניות מתוזמנת כנראה לאמצע ספטמבר לא במקרה. לאחרונה קבע בית המשפט כי בניגוד לבקשת טוויטר מצד אחד ומאסק מצד שני, המשפט ביניהם לא ייערך בספטמבר, כפי שביקשה הראשונה, או בשנה הבאה, כפי שביקש השני, אלא באוקטובר. נראה כי החברה ממהרת לכנס את מחזיקי המניות לאישור הרכישה לפני תחילת המשפט, כדי להציג אותה כהוכחה לכך שהיא עשתה הכל כדי להוציא את הרכישה לפועל, בעוד מאסק "נמרח" ועיכב אותה בכוונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה