תקשורת ומדיה

אילון מאסק הטיל פצצה: "לא ארכוש את טוויטר"

הסאגה הממושכת הגיע לסיומה: לאחר שרכש 9% מהבעלות על הרשת החברתית, האיש העשיר בעולם נסוג מעסקת הרכישה ב-44 מיליארד דולר בעקבות אי מילוי בקשתו להציג את המספר האמיתי של החשבונות המזויפים: "המידע הזה הוא בסיסי לביצועים העסקיים והפיננסיים של טוויטר והוא הכרחי כדי לממש את הרכישה"
מערכת ice |  1
טוויטר, אילון מאסק
דרמה גדולה התרחשה הלילה (בין שישי לשבת), כאשר אילון מאסק הודיע לראשי טוויטר כי הוא נסוג מעסקת הרכישה של הרשת החברתית תמורת 44 מיליארד דולר. הדבר מטיל ספק גדול וחוסר ודאות משמעותי על עתידה של הפלטפורמה החברתית. 
מזה זמן רב שמאסק דורש מטוויטר להציג לו את הנתונים המלאים אודות מספר המשתמשים ה"בוטים" (מזויפים) מתוך סך כל היוזרים הפעילים בפלטפורמה. כעת, האיש העשיר בעולם שוב הביע את מורת רוחו לנוכח העובדה שבנהלת החברה ממשיכים להציג לו נתונים שלא מראים את התמונה כולה, כשהיא טוענת לכחמישה אחוזים של משתמשים מזויפים, מספר שנמוך בהרבה ממספר משתמשי הספאם האמיתי.
בהודעה הרשמית מטעמו של מאסק נכתב: "המידע הזה הוא בסיסי לביצועים העסקיים והפיננסיים של טוויטר והוא הכרחי כדי לממש את הרכישה של מאסק. טוויטר נכשלה או סירבה לספק את המידע הזה. לעיתים, טוויטר התעלמה מבקשותיו של מאסק, לפעמים היא דחתה אותן מסיבות שנראות לא מוצדקות, ולפעמים היא טענה להיענות תוך שהיא מסרה למאסק מידע חלקי או לא שמיש".
כזכור, רק בסוף חודש אפריל האחרון הודיע מאסק כי בכוונתו לרכוש את טוויטר בעסקת ענק תמורת 44 מיליארד דולר. האיש העשיר בעולם כבר רכש 9% מהבעלות על הרשת החברתית ובכך הפך להיות מבעלי השליטה הגדולים בה. 
לאחר רכישת אותם 9%, אמר אז מאסק: "השקעתי בטוויטר מתוך אמונה בפוטנציאל שלה להיות פלטפורמה לחופש ביטוי ברחבי העולם, ואני מאמין כי חופש ביטוי הוא ציווי חברתי לכל דמוקרטיה מתפקדת. הצעתי היא סופית והיא הטובה ביותר שאני יכול להציע, ואם לא תתקבל, אצטרך לשקול מחדש את העמדה שלי בתור בעל מניות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שמו מבוטא אילן כאן בארה״ב, בטח לא אילון או איילון
    אלי 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן ללמוד אנגלית ולבדוק היגוי שמות, Elon זה רק E-Lon, אילן. כמו בעברית.
    סגור