משפט

אילון מאסק ייאלץ לרכוש את טוויטר? התפתחות דרמטית במשפט

בניגוד לבקשת מאסק לדחות את המשפט לשנה הבאה, קבע בית המשפט בדלאוור כי הדיון בתביעה שהגישה הרשת החברתית נגד האדם העשיר בעולם יתקיים בהליך בזק של חמישה ימים עוד כשלושה חודשים
מערכת ice |  2
טוויטר, אילון מאסק

טוויטר רשמה היום (שלישי) ניצחון נקודתי על אילון מאסק בבית המשפט האזרחי של דלאוור, לאחר שמזכירת בית המשפט, קיית'לין מקורמיק, קבעה משפט מזורז בן 5 ימים, שיתקיים בחודש באוקטובר. ההחלטה התקבלה בתום שימוע שנערך בוועידה טלפונית.

מקורמיק קיבלה את עמדת עורך הדין של הרשת החברתית, ביל סאוויט מחברת ואכטל, ליפטון, רוזן וכץ, שהיה בעבר נשיא בית הדין, לפיה משפט מהיר נדרש במקרה זה כדי לעצור את הנזק המתמשך שנגרם לטענתו לטוויטר. הוא הדגיש כי משפט מזורז כזה מקובל לעתים קרובות במקרים כאלו, וכי אם תתקבל בקשתו של מאסק לדחות את המשפט לשנה הבאה, עד תומו עלולות הצעות המימון לרכישה לפוג, ואז היא לא תוכל להתבצע אפילו אם בית המשפט יקבע כי עליה להתבצע.
 


לעומת זאת, עורך דינו של מאסק, אנדרו רוסמן ממשרד קווין עמנואל, טען שבקשת טוויטר לזרז את המשפט תמנע מהצוות שלו את הזמן הדרוש לעבור על כמות המסמכים האדירה שהוגשו ויוגשו מצד הרשת החברתית. לטענת מאסק הוא מצפה בקוצר רוח לשים עליהם יד, מאחר שהם מכילים לכאורה הוכחות לכך שהרשת החברתית משקרת בנוגע למספר המשתמשים המזויפים בה. סאוויט, מצידו, גרס שזה לא משנה כלל, משום שבהצעת הרכישה אין שום תנאי שמבוסס על כמות המשתמשים המזויפים.

כזכור, בשבוע שעבר טוויטר הגישה תביעה נגד אילון מאסק, בדרישה לכפות על האיש העשיר בעולם להשלים את הרכישה שלה, כפי שהתחייב בחודש אפריל.
בכתב התביעה מאשימה טוויטר את מאסק בכך ש"הגיש את הצעתו מבלי שביקש כל ייצוג מטוויטר בנוגע להערכותיה לגבי חשבונות ספאם וחשבונות מזויפים. הוא אפילו ריכך את ההצעה עבור חבר המנהלים של טוויטר כאשר חזר בו במהירות מתנאי החשיפה שהציב קודם לכן", אך לאחר מכן 'שיחק' באופן מכוון – באמצעות ציוצים, עד כמה שזה אירוני – באמון המשקיעים בחברה כדי להצניח את מחיר המניה שלה. "מאז החתימה על הסכם המיזוג, מאסק זילזל שוב ושוב בטוויטר ובעסקה, ויצר סיכון עסקי עבור טוויטר ולחץ שהוריד את המניה שלה".
 


לאחר כל זאת, כאשר הגיע למסקנה שהעסקה כבר אינה משתלמת לו לאור ירידת ערך המניה של טסלה, שמכירה שלה אמורה היתה לממן את העסקה, "מאסק רצה דרך החוצה – אך הסכם המיזוג השאיר לא מעט מאוד מרחב תמרון". לכן, לפי טוויטר, "מאסק העלה את הבקשות הבלתי סבירות הללו (לחשיפת מידע רב על חשבונות ודרכי פעילות של החברה) והציג את הנרטיב המתוכנן שלו בנוגע לשיטותיה של טוויטר, וכל זאת מבלי להצביע בשום שלב על בסיס להטלת ספק באמיתות שיטותיה של טוויטר או הדיוק של גילוייה ל-SEC".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המשפט יגיע לביהמ"ש העליון שיפסוק-הליך של 5 ימים מגוחך. (ל"ת)
    איתן 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אני חושב שבסוף יתברר כי לזה התכוון מאסק לרכוש בשוק
    אחד מהעם 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני חושב שבסוף יתברר כי לזה התכוון מאסק לרכוש בשוק כמויות של מניות טוויטר במחירים נמוכים כדאיים , גם אם בית המשפט יחייב אותו לבצע את העסקה ואו אז נראה מחירים אחרים וגבוהים למנייות טוויטר
    סגור