משפט

מאסק נתבע על ידי טוויטר על ביטול עסקת הרכישה

הרשת החברתית הגישה כתב תביעה משפטי נגד האיש העשיר בעולם בטענה שעסקת הרכישה שלו לא היתה רצינית מלכתחילה, וכי כאשר הבין שאין לו יכולת כלכלית לממש אותה הוא חיפש תירוצים לבטל אותה, ועל הדרך גרם במזיד לזיגזוגים חדים במחיר המניה ופגע במשקיעים

יאיר מור |  1
אילון מאסק וטוויטר
זה קרה: טוויטר הגישה תביעה נגד אילון מאסק בבית המשפט הציבורי בדלאוור, המדינה בה היא (ועוד 60% מחברות פורצ'ן 500) רשומה, בדרישה לכפות על האיש העשיר בעולם להשלים את הרכישה שלה, כפי שהתחייב בחודש אפריל.
בכתב התביעה מאשימה טוויטר את מאסק בכך ש"הגיש את הצעתו מבלי שביקש כל ייצוג מטוויטר בנוגע להערכותיה לגבי חשבונות ספאם וחשבונות מזויפים. הוא אפילו ריכך את ההצעה עבור חבר המנהלים של טוויטר כאשר חזר בו במהירות מתנאי החשיפה שהציב קודם לכן", אך לאחר מכן 'שיחק' באופן מכוון – באמצעות ציוצים, עד כמה שזה אירוני – באמון המשקיעים בחברה כדי להצניח את מחיר המניה שלה. "מאז החתימה על הסכם המיזוג, מאסק זילזל שוב ושוב בטוויטר ובעסקה, ויצר סיכון עסקי עבור טוויטר ולחץ שהוריד את המניה שלה".
לאחר כל זאת, כאשר הגיע למסקנה שהעסקה כבר אינה משתלמת לו לאור ירידת ערך המניה של טסלה, שמכירה שלה אמורה היתה לממן את העסקה, "מאסק רצה דרך החוצה – אך הסכם המיזוג השאיר לא מעט מאוד מרחב תמרון". לכן, לפי טוויטר, "מאסק העלה את הבקשות הבלתי סבירות הללו (לחשיפת מידע רב על חשבונות ודרכי פעילות של החברה) והציג את הנרטיב המתוכנן שלו בנוגע לשיטותיה של טוויטר, וכל זאת מבלי להצביע בשום שלב על בסיס להטלת ספק באמיתות שיטותיה של טוויטר או הדיוק של גילוייה ל-SEC".
 
"לאחר שהציג מופע ציבורי ראוותני כדי להכריח את טוויטר לשחק (את המשחק שלו)", ממשיכה טוויטר, "והציע ואז גם חתם על הסכם מיזוג ידידותי למוכר, מאסק מאמין כנראה שהוא – להבדיל מכל גורם אחר הכפוך לחוקי החוזים של דלאוור – חופשי לשנות את דעתו, ללכלך על החברה, לשבש את פעילותה, לחסל את הערך למחזיקי המניות וללכת".
האשמות החברה כלפי מאסק נוגעות, כמובן, בציוצים רבים, והיא אפילו הספיקה להכניס לכתב התביעה את שורת הממים שצייץ אתמול (שלישי) לפנות בוקר לפי שעון ישראל כהוכחות להתנהלותו. היא אף טורחת לטעון בה כי מחיר הרכישה עצמו – 54.20 דולר למניה, שהיה נדיב למדי בזמנו – נועד למעשה להיות לא יותר מבדיחה, כאשר המספר 420, שבו מסתיים הסכום המוצע, הוא רמז לעישון קנאביס.
"טוויטר זכאית לביצוע מדויק של מחויבויות הנתבעים תחת הסכם המיזוג ולהבטיח עבור מחזיקי המניות של טוויטר את היתרונות בעסקת מאסק", כותבת הרשת החברתית בבקשתה מבית המשפט לכפות על מאסק להשלים את הרכישה, או לשלם פיצויי עתק בנוסף לקנס של מיליארד דולר על ביטול העסקה. "יש למנוע ממאסק והישויות שלו הפרות נוספות, להורות להם לעמוד בהתחייבויותיהם לעבודה שמטרתה לספק את תנאי הסגירה המעטים, ולהורות להם להתקדם לסיפוק התנאים הללו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שטויות
    אור 07/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוויטר באה עם מצגי שווא לא יקבלו כלום.. בידיוק כמו שאלרגן באה עם מצג שווא לטבע. חבל שבמקום אלון מסק עמד בראש טבע מוכר גלידות בשם ויגודמן
    סגור