משפט

טוויטר נגד מאסק: התביעה תוגש בימים הקרובים

לפי דיווח בבלומברג, הרשת החברתית שכרה משרד עורכי דין כדי לתבוע את אילון מאסק עוד השבוע בדרישה להשלמת עסקת הרכישה. הנשק הסודי שלה: עורך דין ששימש כשופט בבית המשפט שידון במקרה, ופסק את התקדים החשוב ביותר בתחום

יאיר מור |  1
טוויטר, אילון מאסק
הרשת החברתית האמריקאית טוויטר לא מבזבזת רגע, ומתכוונת לתבוע עוד השבוע – ולפני יום רביעי, לכאורה – את אילון מאסק על ביטול הרכישה שלה, כך דווח לפני זמן קצר על ידי סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג.
לדברי מקורות המקורבים לטוויטר, היא כברה את שירותיו של משרד עורכי הדין וכטל, ליפטון, רוזן וכץ, המתמחה במיזוגים, מתוך כוונה להגיש תביעה נגד האיש העשיר בעולם במחצית הראשונה של השבוע. התביעה, שתוגש לבית הדין לדיני חברות בדלאוור, בה רשומה טוויטר, תטען כי מאסק מחויב להשלים את רכישת החברה תמורת 44 מיליארד דולר, כפי שהתחייב.
 
הבחירה במשרד המסוים הזה אינה מקרית, לדברי בלומברג: ב-2020 הצטרף אליה ליאו סטריין, ששירת במשך כ-20 שנה כמזכיר בית המשפט לחברות בדלאוור, שכאמור צפוי לדון בתיק, ואף כנשיא בית המשפט העליון במדינה. בשנת 2020 הוא אף קבע את אחד התקדימים החשובים בתולדות בית המשפט הזה, כאשר קבע כי חברת בשר אחת שחתמה על עסקת רכישה של אחרת מחויבת להשלים אותה למרות שינוי נסיבות קיצוני שחל בינתיים וגרם לדבריה לכך שתנאי העסקה כבר לא היו רלוונטיים. מאסק יצטרך לשכנע את בית המשפט כי המקרה שלו שונה מהתקדים שלו, כאשר מי שטוען את ההיפך הוא מי שמכיר את התקדים הזה טוב מכולם.
מאסק עצמו צפוי להיות מיוצג במשפט על ידי משרד קווין, עמנואל, אורְקְהארט וסאליבן, המשרד שמייצג אותו כבר מספר שנים במספר תביעות, ביניהן תביעת דיבה שהוגשה נגדו ב-2019 ותביעת משקיעי טסלה בעקבות הציוץ שלו מ-2018 בו טען כי הוא עומד לקנות חזרה את כל מניות טסלה הנסחרות בבורסה, שהסתברה בסופו של דבר כעורבא פרח.
טוויטר ומשרד עורכי הדין ששכרה לכאורה סירבו להגיב לידיעה. בצד השני, מאסק, עורך הדין של משפחתו והמשרד המייצג אותו כלל לא ענו לפניות בלומברג.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אי אפשרלכפות רכישה!
    אמת 07/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש סעיף שאומר שעד שזה עובר בעלות אם יש שינוי משלמים מיליארד ויוצאים מזה. ללא קשר, טוויטר המשיכה להיות מנוהלת ע"י הבעלים הנוכחי. הקונה לא נהנה משום פריוליגיה באשר היא. הקונה התחרט ולא מעוניין להשלים את העסקה ולכן הכפייה שלה עליו, היא חסרת צדק בסיסי. הזכות להתחרט תמיד קיימת לכל אדם תמורת פיצוי כספי שחוזה זה מפרט ואף נותן עליו סכום כספי. הפסיקה של בית המשפט בדלוואיר מראה כמה שופטים הם בני אדם וקיימים בינהם הרבה מידי ששופטים כאדם ולא כשופט. ההבדל הוא שמיים וארץ. אדם הוא ביאס מובנה # כל אדם. אדם יכול לחבב או לא אחר, כל אדם. אדם יש לו אינטרסים, כל אדם. שופט אמור להיות משרת עיוור של החוק. אבל מי הוא שופט? אדם!
    סגור