השוק

הראל: העודף התקציבי בארץ הוא בין הטובים בהשוואה בינלאומית

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים: "העודף התקציבי שנוצר בארץ עד כה הוא בין הטובים בהשוואה בינלאומית ותומך בצמצום הנפקות האוצר, בדירוג האשראי של ישראל ובחוזקו של השקל"
מערכת ice | 
הראל (צילום Magma Images Edit Ice)
העודף התקציבי שנוצר בארץ עד כה הוא בין הטובים בהשוואה בינלאומית ותומך בצמצום הנפקות האוצר, בדירוג האשראי של ישראל ובחוזקו של השקל.
הכנסות המדינה ממסים ביולי עמדו על כ-40 מיליארד שקלים, עלייה של כ-5 אחוזים בהשוואה ליולי בשנה שעברה, אך נמוך יותר מהקצב שנרשם בחודשים הקודמים. עם זאת, העודף בתקציב המשיך להתרחב ל-0.6 אחוז מהתוצר ב-12 החודשים האחרונים עד ליולי. תרם לכך גם הגידול המתון בהוצאה הממשלתית שממשיך להיות קטן מהתכנון. העודף התקציבי שנוצר עד כה הוא בין הטובים בהשוואה בינלאומית ותומך בצמצום הנפקות האוצר, בדירוג האשראי של ישראל ובחוזקו של השקל.
 
בניגוד להערכות המוקדמות, דוח התעסוקה בארה"ב ליולי היה טוב בהרבה מהצפי כאשר נוספו 528 אלף משרות חדשות וקצב גידול השכר השעתי הממוצע נותר גבוה על כ-5 אחוזים.
בעקבות הנתון החזק לצד השיפור המפתיע ביולי גם במדד מנהלי הרכש לענפי השירותים שעלה ל-56.7 נקודות, אנו לא פוסלים עלייה נוספת של 0.75 נקודת אחוז בהחלטת הריבית הבאה ב-21 ספטמבר. במידה והדבר יתממש הדבר יגביר את הסיכוי שגם ב-3 באוקטובר בנק ישראל יעלה את הריבית בעוד חצי נקודת אחוז אחרי שיעלה להערכתנו בחצי נקודת אחוז ב-22 באוגוסט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה