השוק

יס חוגגת ברבעון: האם המהלך עם דיסני השתלם?

לפי דו"ח קבוצת בזק, יס חוגגת שיא של מצטרפים חדשים, ככל הנראה בזכות המהלך השיווקי הנרחב סביב שילוב דיסני+ בשירותי הסטרימינג שלה. עם זאת, המנויים משלמים כעת פחות על שירותי הטלוויזיה, והדבר משתקף בתוצאות
יאיר מור | 
yes (צילום פלאש 90/ שריה דיאמנט)
דו"ח בזק, שפורסם הבוקר, מראה שההימור על דיסני+ ככל הנראה סייע לה לשמור על מעמדה כספקית הטלוויזיה האינטרנטית הגדולה בישראל, אך בינתיים לא עוזר לה במיוחד בשורה התחתונה – כלומר הכספית.
יס רשמה ציוני דרך משמעותיים ברבעון השני של 2022: שיא של 7 שנים במצטרפים החדשים (3,600), מה שהביא את סך המנויים שלה ל-567,000; מתוכם, 280,000 בסוף הרבעון ו-291,000 כיום, מחוברים לשירותים מבוססי האינטרנט שלה – יס+ ו-Sting TV. כעת, לראשונה, יותר ממחצית ממנויי יס מחוברים אליה דרך הרשת ולא דרך הלוויין, מה שממשיך את התהליך אליו נכנסה ב-2019 של נטישת הלוויין לטובת האינטרנט.
עם זאת, מבחינה כספית היא טרם יכולה לנוח על זרי הדפנה, שכן השינוי מכביד על התוצאות שלה: הכנסותיה של יס עמדו על 316 מיליון שקל – עלייה של 0.3% בלבד; היא רשמה הפסד תפעולי בסך 2 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 22 מיליון לפני שנה; ה-EBITDA המתואם ירד בשליש ל-46 מיליון שקל; והרווח הנקי צנח ב-89% ל-2 מיליון שקל.
השורה החשובה ביותר – ההכנסה הממוצעת למנוי – ירדה באחוז ל-184 שקל בחודש, מה שמלמד על כך שהתחרות בשוק מצליחה להוריד את המחיר הממוצע שמשלמת משפחה ישראלית על צפייה בטלוויזיה. מצד שני, יש סיכוי לא רע שבקרוב יחזור הנתון האחרון לעלות – זאת לאחר שאתמול הודיע שר התקשורת, יועז הנדל, כי יקדם הצעת חוק לאימוץ מסקנות ועדת פולקמן לאסדרת-על של תחום השידורים. החלק הרלוונטי ביותר בחוק יטיל גם על ספקיות טלוויזיה אינטרנטיות – בדגש על נטפליקס ודיסני הבינלאומיות, אך גם סלקום הישראלית (ובהמשך גם פרטנר, כאשר הכנסותיה מהתחום יגיעו לרף הנדרש) – להשקיע בתכנים מקומיים, מה שעלול להביע לעליית מחירים בשירותי הסטרימינג ולאפשר גם ליס למשוך את המחיר חזרה כלפי מעלה.
דגנית קרמר, מ"מ מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי, אמרה כי התוצאות שהציגו הן "פירות העבודה המהודקת שנעשתה בחברות בשנים האחרונות. החברות מציגות שיא של שבע שנים בכמות מצטרפים חדשים נטו ב-yes ברבעון. ברבעון זה גם השקנו ב-yes את השותפות האסטרטגית עם דיסני+ שנכנסה לישראל, וכבר עתה אנו רואים היענות גבוהה ומרשימה מצד לקוחותינו ומצד מצטרפים חדשים, בנוסף להשקת פעילות ה-ISP. החברות ממשיכות להתפתח ולהתקדם ולהוביל בתחומן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה