השוק

בז"ן השלימה הנפקה פרטית של אג"ח ב-201 מיליון שקל

נושא השליטה בחברה עדיין לא הוכרע ובינתיים החברה ממשיכה לנהל את עסקיה; החברה השלימה בסוף השבוע הנפקה פרטית של אג"ח בריבית של 1.4%; הגיוס התבצע באמצעות הרחבה של סדרה י"ב שתגדל כעת ליותר ממיליארד שקל
ניצן כהן |  1
מלאכי אלפר (צילום יחצ בזן)
נושא הבעלות והשליטה בבז"ן טרם הוכרע אבל בינתיים החברה ממשיכה את עסקיה כרגיל וזה מצוין. בז"ן השלימה בסוף השבוע הנפקה פרטית של אג"ח בהיקף כספי של 201 מיליון שקל. ההנפקה בוצעה באמצעות הרחבת סדרה י"ב שתגיע כעת ליותר ממיליארד שקל.
סדרה י"ב של בז"ן ההיא סדרה במח"מ בינוני של 4.86. הריבית בהנפקה נקבעה ברמה של 1.4%, ריבית שנחשבת לנמוכה. יחד עם זאת התשואה של אגרות החוב עומדת על 4.85% תשואה שנחשבת לנקודת איזון מעניינת בסדרות השקליות, כלומר היא מגלמת אינפלציה של 3.4%.
 
שיעור הניכיון המשוקלל טרם הגיוס לאגרות החוב של בז"ן  עמד על כ- 2.218%. ביחד עם הגיוס הנוכחי, שגויס במחיר ליחידה נמוך מערכן המתואם ולפיכך הונפק בשיעור ניכיון של כ-1.4%, הניכיון המשוקלל של כל אגרת החוב מסדרה י"ב של בז"ן שבמחזור יעמוד על 2.08%. חברת הדירוג מעלות קבעה דירוג של ilA לאגרות החוב מסדרה י"ב.
מנכ"ל קבוצת בזן, מלאכי אלפר, התייחס לתוצאות הגיוס ואמר: "אנו מברכים על ההשתתפות של כלל המלווים בגיוס. הגיוס הינו הבעת אמון בחוסנה הפיננסי של הקבוצה וביכולתה להשיא ערך לאורך זמן".
 
בזן פרסמה בשבוע שעבר את הדוחות הכספיים לרבעון השני ולחציון הראשון של שנת 2022 ובו הציגה EBITDA מנוטרל מאוחד של 272 מיליון דולר ורווח נקי של 60 מיליון דולר לרבעון ו-EBITDA מנוטרל של 375 מיליון דולר ורווח נקי של 42 מיליון דולר לחציון. מרווח זיקוק חסר תקדים של 16.8 דולר לחבית תרם לתוצאות מצוינות ורוח גבית חזקה מפעילות מגזר הזיקוק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בזן
    עמי 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשה לעופר להפרד ממני הזהב שלו. ומי שהניף אותו למרומים. רק המדינה יושבת לו על הזנב
    סגור