השוק

בנק הפועלים חוזר לחלק דיבידנדים; סוגר רבעון חזק

בנק הפועלים סגר רבעון חלומי עם רווחים של 1.3 מיליארד שקל; הבנק חוזר לחלק דיבידנדים של 403 מיליון שקל
ניצן כהן | 
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום יחצ גדי דגון, Magma Images)
בנק הפועלים סוגר רבעון חלומי עם רווחים של יותר ממיליארד שקל ברבעון אחד. הבנק שקיבל החלטה אמיצה לעצור את חלוקת הדיבידנדים כדי להיות ערוך לטלטלה מקרו כלכלית, חוזר לחלק דיבידנדים וזה חשוב, מאוד חשוב למשקיעים.
פועלים אם כן סוגר רבעון עם רווח של 1.3 מיליארד שקל כשבמחצית הראשונה של השנה הוא סוגר רווחים של 3 מיליארד שקל, זאת לעומת רווח של 2.8 מיליארד שקל במחצית הראשונה של 2021. תיק האשראי של הבנק צמח ברבעון החולף ב-5.5%, נתון משמעותי.
 
צריך לזכור, החשש הגדול במערכת הבנקאית היה כי בנק בסדר גודל של בנק הפועלים יפגע מתהליך של התכנסות והיערכות להאטה כלכלית. בנק הפועלים צמח באשראי שנתן אבל בעדינות ובזהירות תוך הקפדה על תהליכי חיתום קשיחים.
אם כן, מה בכל זאת פעל לטובת הבנק? תוואי הריביות העולה והאינפלציה העולה שמחד עוזרת מאוד לביצועים של הבנק אך מאידך מכבידה על הלקוחות ועלולה לגרור אותם לכשלי אשראי.
התהליך שעבר בנק הפועלים במחצית הראשונה של השנה דומה מאוד לתהליך שעברו הבנקים הגדולים בארה״ב שגילו שכרגע לפחות, הלקוחות עמידים והכלכלה לא גולשת למיתון אלא להאטה סבירה מה שגרם לכולם להרגיש בנוח עם חזרה לתשלום דיבידנדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה