השוק

קבוצת פסגות מזנקת: הרווחים האדירים של החברה נחשפים

חברת פסגות קבוצה לפיננסים והשקעות פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני של 2022. החברה סיימה את המחצית הראשונה של 2022 עם הכנסות בסך של כ-186.7 מיליון שקל
מערכת ice | 
פסגות (צילום אלכסנדר כץ עריכה אייס)
חברת פסגות קבוצה לפיננסים והשקעות (לשעבר וואליו קפיטל וואן), שבשליטת רני צים, פרסמה הבוקר (רביעי) את תוצאותיה לרבעון השני של 2022. הדוחות כוללים את פעילויות בית ההשקעות פסגות, שרכישתן הושלמה ביום 26.8.2021: פסגות קרנות נאמנות, פסגות ניירות ערך העוסקת בניהול תיקי השקעות, וכן פעילות ניהול קרנות גידור ופעילות ברוקראז' באמצעות חבר בורסה שבבעלותה.
בנוסף, הדו"חות כוללים בעיקר את אפליצ'ק הפועלת בתחום האשראי, שרכישת 51% ממניותיה הושלמה ב-30 בדצמבר 2021. יצוין, כי לאחר תאריך המאזן התקשרו החברה והחברות המוחזקות על-ידה, במערכת הסכמים שעניינם העברת פעילות האשראי החוץ בנקאי של החברה לאפליצ'ק גרופ, כך שעם סיום התהליך תחזיק החברה ב-65% ממניות אפליצ'ק. 
החברה סיימה את המחצית הראשונה של 2022 עם הכנסות בסך של כ-186.7 מיליון שקל. יצוין, כי בתקופה המקבילה אשתקד לא נכללה פעילות פסגות בדוחות, כך שהשוואה לשנה הקודמת הינה פחות רלבנטית. פעילות ניהול קרנות נאמנות ותעודות סל ייצרה הכנסות בסך כ-110.9 מיליון שקל ורווח מגזרי של כ-27.4 מיליון שקל. פעילות חבר הבורסה ייצרה בתקופה הכנסות של כ-31.8 מיליון שקל ורווח מגזרי של כ-1.8 מיליון שקל.
 
בתחום המימון, הכולל בעיקר את פעילות האשראי החוץ בנקאי, צמחו ההכנסות במחצית בחדות לכ-26.6 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בסך כ-3.1 מיליון שקל שייצרה פעילות זו בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע מגידול בתיק האשראי של החברה העומד בסוף תקופת הדוח על כ-312 מיליון שקל, וכן כתוצאה מאיחוד תיק האשראי של אפליצ'ק. הרווח המגזרי בתחום האשראי החוץ בנקאי הסתכם במחצית הראשונה של 2022 בכ-4.85 מיליון שקל. 
החברה מציגה במחצית הראשונה של 2022 רווח נקי מייצג, לגישת ההנהלה, בסך כ-23.2 מיליון שקל. הרווח המייצג הינו בעיקר לאחר נטרול של הפחתת נכסים בלתי מוחשיים בסך כ-20.1 מיליון שקל, וכן ניטרול הוצאות חד פעמיות שונות. הרווח המייצג, מציינת החברה, משקף לגישת ההנהלה, פרמטר איכותי לבחינת תוצאות ביצועי החברה. ללא ניטרולים אלו, סיימה החברה את המחצית הראשונה של 2022 עם רווח נקי של כ-0.7 מיליון שקל. 
ברבעון השני של שנת 2022 רשמה קבוצת פסגות הכנסות של כ-97.4 מיליון שקל, כאשר פעילות ניהול קרנות הנאמנות ותעודות הסל הניבה הכנסות של כ-53.9 מיליון שקל ורווח מגזרי של כ-10.7 מיליון שקל; פעילות חבר הבורסה ייצרה ברבעון הכנסות של כ-19.9 מיליון שקל ורווח מגזרי של כ-2.9 מיליון שקל; פעילות המימון ייצרה ברבעון הכנסות של כ-14.6 מיליון שקל, כאשר האשראי החוץ בנקאי המהווה את עיקר הפעילות, ייצר רווח מגזרי של כ-2.2 מיליון שקל.
 
הרווח המייצג של החברה ברבעון השני, לגישת ההנהלה, הסתכם בכ-12.1 מיליון שקל. הרווח המייצג הינו בניטרול  הפחתת נכסים בלתי מוחשיים בסך כ-10.2 מיליון שקל, וכן ניטרול הוצאות חד פעמיות שונות. ללא ניטרולים, סיימה החברה את הרבעון השני של 2022 עם רווח נקי של כ-1.15 מיליון שקל. 
ממאזנה המאוחד של פסגות קבוצה לפיננסים והשקעות עולה, כי היקף המזומנים והשקעות לזמן קצר שברשות החברה עומד, נכון ליום 30.06.2022, על כ-202.7 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה עומד על כ-228.4 מיליון שקל. יצוין כי ב-15 באוגוסט עדכנה החברה על שינוי שמה ל"פסגות קבוצה לפיננסים והשקעות". 
פסגות קבוצה לפיננסים והשקעות הינה חברה ציבורית הנסחרת בבורסה לניירות ערך בת"א. החברה פועלת כיום כקבוצה פיננסית, המרכזת מספר תחומי פעילות בעולמות הפיננסיים, ובין היתר מחזיקה מחודש אוגוסט 2021 בבית ההשקעות פסגות, המנהל קרנות נאמנות, תיקי השקעות וקרנות גידור, וכן פועלת כחבר בורסה.
כמו כן, מחזיקה החברה ב-65% מחברת אפליצ'ק המפעילה מערך אשראי חוץ בנקאי בתחומים מגוונים בשימוש פלטפורמה דיגיטלית לחיתום אשראי, וב-51% מחברת הפינטק פרי פיי, המתמחה במערכות טכנולוגיות לניהול ותפעול ארנקים דיגיטליים וכרטיסי חיוב נטענים. יו"ר החברה הוא מר רני צים. מנכ"ל החברה הוא מר יניב בנדר.
רני צים, יו"ר פסגות קבוצה לפיננסים והשקעות: "אנחנו מציגים היום תוצאות טובות, המשקפות רק את תחילת תהליך ההשבחה והרחבת הפעילות. בהתאם לתוכניתה האסטרטגית של החברה, אנחנו ממשיכים לפעול להתייעלות תפעולית מהותית בבית ההשקעות פסגות, לצד הרחבה של פעילות פסגות וחיזוק השדרה הניהולית שלה".
 
"במקביל, אנו פועלים לחיזוק, פיתוח וגיוון פעילויות האשראי באפליצק והארנקים הדיגיטליים של  פרי פיי.. תהליכים אלו מהווים וימשיכו להוות מנועי צמיחה משמעותיים ויבססו את מעמדה של הקבוצה כשחקן מרכזי בכל טווח הקשת הפיננסית".  
יניב בנדר, מנכ"ל פסגות קבוצה לפיננסים והשקעות, הוסיף: "אנחנו מסכמים את המחצית הראשונה של 2022 עם הכנסות של כ-186.7 מיליון שקל ורווח מייצג של כ-23.2 מיליון שקל. במהלך התקופה המשכנו בקידום והרחבת שלוש זרועות הפעילות שלנו: בית ההשקעות פסגות; האשראי החוץ בנקאי תחת אפליצ'ק, ותחום הארנקים הדיגיטליים תחת פרי-פיי. זאת, תוך יצירת חיבורי סינרגטי בין זרועות הפעילות שיאפשר לקבוצה להציע סל פתרונות מקיף וחדשני בתחום הפיננסים ובעל יתרונות מובהקים".
"חלקם של התהליכים אותם אנו מובילים כבר באים לידי ביטוי ראשוני בדוחות הכספיים הנוכחיים, בין היתר בגידול בהכנסות המימון הנובעות מפעילות האשראי, עלייה בהכנסות הברוקראז' ובהתאם לכך העברת פעילות חבר הבורסה לרווח לא מבוטל כבר ברבעון השני הודות להתחלת פעילויות חדשות, ורווחיות בחברת הנאמנויות הנהנית מחיבור טבעי לחבר הבורסה בתוך הבית. כל אלו מבטאים את חיזוק העוגנים הנוספים של החברה, בנוסף לפעילות הליבה בתחום קרנות הנאמנות, ואנו מאמינים כי זוהי רק תחילת הדרך מבחינת מימוש הפוטנציאל הקיים עבורנו בשווקים אליהם אנו מכוונים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה