השוק

רפאל נכנסת לשוק האירופי: רכשה חברה בריטית בעסקת ענק

חברת התעשייה הביטחונית הישראלית רפאל חותמת על עסקת רכישה של החברה הבריטית פירסון. שתי החברות סיכמו את כל הפרטים הסופיים והחתימה עשויה להתבצע היום. רפאל תשלם 100 מיליון פאונד עבור החברה ועד 30 מיליון פאונד נוספים עבור ביצועים
מערכת ice | 
יואב הר אבן (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
חברת התעשייה הביטחונית הישראלית רפאל חותמת על עסקת רכישה של החברה הבריטית פירסון, כך פורסם היום (רביעי) ב"כלכליסט". שתי החברות סיכמו את כל הפרטים הסופיים והחתימה עשויה להתבצע היום. רפאל תשלם 100 מיליון פאונד עבור החברה ועד 30 מיליון פאונד נוספים עבור ביצועים.
במסגרת העסקה, רפאל תקבל אופציה לרכוש את הנדל"ן של פירסון במרכז העיר ניוקאסל. המו"מ ארך זמן רב יחסית לאור קשיים שהעמידה רשות החברות שחששה כי מדובר בעסקה בעייתית. אגב, בנוסף לכך, רפאל תשקיע בחברה עד 35 מיליון פאונד נוספים.
 
רפאל תרכוש את פירסון באמצעות חברת הבת שלה - ארקאס. המטרה לשמה הוקמה ארקאס הייתה לסייע בשיווק מוצרי רפאל באירופה ולשמש שם כחברת אחזקות של התאגידים שאותם רפאל מבקשת להקים או להיכנס אליהם כבעלת מניות.
 
פירסון הינה חברה ותיקה במיוחד ופועלת משנת 1985. החברה מייצרת ציוד מכני הנדסי לפינוי מיקוש, להגנה ממיקוש וציוד לגישור. מוצרי החברה נועדו למיגון רכב קרבי משוריין. על פי הערכות, רפאל מנסה להשיג דריסת רגל בתחום זה באירופה באמצעות ייצור בבריטניה, וכתחום משלים לפעילות הקיימת שלה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה