השוק

עסקת הענק באגד הושלמה: העובדים ירוויחו מיליונים

קיסטון השלימה את עסקת אגד ובכך הושלמה אחת מעסקאות התשתית הגדולות והמשמעותיות ביותר שנעשו בישראל בשנים האחרונות במסגרתה נרכשו 60% ממניות אגד. כל חבר אגד יקבל מעל מיליון שקל לפחות
מערכת ice | 
אגד
לאחר שעסקת הענק כמעט התפוצצה, קיסטון השלימה את העסקה לרכישת מניות אגד ואת השליטה על אגד, וזאת לאחר מו"מ שהחל בחודש מאי האחרון. החברה, בניהולו של נבות בר, המשקיעה בנכסים בתחום התשתיות, השלימה את רכישת 60% ממניות אגד - חברת התחבורה הגדולה בישראל.
רכישת 60% ממניות אגד בוצעה על ידי שותפות המוחזקת על-ידי קיסטון (כ-80%) וקרן המורים והגננות (כ-20%), בתמורה ל כ-2.961 מיליארד שקל. בכך, כל חבר אגד יקבלו צ'ק שמן ממכירת הענק של מעל מיליון שקל, וחלקם סביב ה-2 מיליון שקל.

אבי פרידמן, יו"ר אגד, נבות בר מנכ"ל קיסטון וגלעד ריקלין המנכ"ל המיועד של אגד. צילום: מורג ביטן
בתוך כך יצויין, כי אתמול אישר בית הדין הארצי לעבודה הסכם פשרה בין אגד לבין קרן גמלאות של עובדי "אגד" (קג"א), במסגרת תביעה שהוגשה על-ידי קרן הגמלאות כנגד אגד. במסגרת הפשרה תשלם אגד לקג"א סך של כ-618 מיליון שקל. בהתאם להסכם רכישת המניות ומנגנון התאמת המחיר שנקבע בו ביחס לתביעת קג"א, מלוא סכום הפשרה הופחת משווי פעילות אגד, וסכום התמורה ששילמה השותפות הרוכשת הופחת בסך של כ-173 מיליון שקל. חלקה של קיסטון בהון העצמי שהושקע בשותפות הינו כ-1.022 מיליארד שקל (כולל חלקה במקדמה ששולמה במועד החתימה).
השותפות מימנה את יתרת התשלום, בין היתר, באמצעות הלוואות בנקאיות בסך של 1.4 מיליארד שקל  מבנק לאומי ומבנק מזרחי. בנוסף, עם השלמת העסקה, מינתה השותפות הרוכשת 5 דירקטורים לדירקטוריון אגד ומשקיף מטעם קרן המורים והגננות.
 
יו"ר דירקטוריון אגד, אבי פרידמן: "מעמד הסגירה מעניק חותמת רשמית לתהליך ארוך והיסטורי אליו יצאה אגד לפני מספר שנים כקואופרטיב - ושלקו הסיום שלו היא מגיעה היום כאחת החברות החזקות במשק הישראלי. בחודשים האחרונים למדנו להכיר מקרוב את השותפים החדשים מקרן קיסטון, מקצועית ואישית, ואני משוכנע שההנהלה החדשה תדע לשמר ולחזק את מעמדה של אגד כמפעילת התחבורה הציבורית הגדולה בישראל. אגד תמשיך לצמוח ולשגשג בארץ ובחו"ל, בראש ובראשונה בזכות אלפי העובדות והעובדים המסורים שלה, ואני מבקש להודות להם מעומק הלב".
סמנכ"ל הכספים באגד והמנכ"ל המיועד, גלעד ריקלין: "זהו יום מרגש עבור חברת אגד ועבור אנשיה, שהמהלך הזה הושלם בעיקר בזכותם. שווי החברה במכירה מצביע על הביטחון והאמון של מנהלי קרן קיסטון ביחס לתוכניות העסקיות של אגד על מגוון הפעילויות שלה: תחבורה ציבורית בארץ ובחו"ל כולל אוטובוסים ורכבות קלות, הסעות פרטיות, רשת המוסכים בפריסה ארצית והנדל"ן שקיים בחברה".
את העסקה הובילו מצד קיסטון רו"ח רחל סגל, סמנכ"לית הכספים ודן יורן, מנהל השקעות, יחד עם היועמ"ש עו"ד יעל מיטס, ויוחי משה, יועץ למנכ"ל. בפן המשפטי הוביל את העסקה משרד גורניצקי -  השותפים איתי גפן, רונית רוזנשטיין בראל, שרון ורקר-שגיא ועוה"ד עידו טל ושרון שטראוס; בפן הפיננסי טאסק ו- PWC בפן החשבונאי והמיסויי. את אגד והמוכרים ייצגו ממשרד עורכי דין גרוס ושות' - עוה״ד אסתר קורן, יפעת שפטל, משה גנות, אסף סטוט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה