רכב

קיסטון הפקידה 350 מיליון שקל ותרכוש את השליטה באגד

לאחר סגה לא פשוטה השלימה קיסטון את הפקדת הסכום הנדרש בקופת אגד ובכך למעשה זכתה במכרז לרכישת חברת הסעות ההמונים הגדולה בישראל; רכישת השליטה באגד היא אחת העסקאות הגדולות בישראל בשנים האחרונות
ניצן כהן | 
אגד
בתום סגה סבוכה זכתה קיסטון במכרז לרכישת השליטה באגד באחת העסקאות הגדולות בישראל. אחד התנאים שדרשו חברי אגד כדי למכור את השליטה בחברה היה הפקדת סכום ענק של 350 מיליון שקל במזומן כ״דמי רצינות״.
הזוכה במכרז הייתה קבוצת משקיעים ברשות חברת הביטוח מגדל שטענה כי דרישת ״דמי הרצינות״ לא עלתה טרם המכרז ולכן הקבוצה סירבה להפקיד את הכסף ולמעשה ויתרה על זכייתה במכרז.
 
למקום השני הגיעה קרן קיסטון שהשלימה בשעה האחרונה את הפקדת ״דמי הרצינות״ והפכה בכך לזוכה במכרז לרכישת השליטה בחברה.
נבות בר, מנכ"ל קיסטון: "התחבורה הציבורית הינה אחת מענפי התשתיות הלאומיות הקריטיות לתפקודו של המשק, וחשיבותו לפיתוח וצמיחת הכלכלה הישראלית הולכת וגדלה. למרות היתרונות של השקעה בתשתיות, עד לאחרונה היו השקעות אלו שמורות רק למספר שחקנים מצומצם וריכוזי. השקעה בתשתית לאומית ואיכותית כמו אגד הופכת כעת נגישה לציבור הרחב באמצעות קיסטון.
הצעתה של קיסטון לרכישת מניות באגד, חברת התחבורה הלאומית של ישראל, נעשתה לאחר בחינה מעמיקה ויסודית שבמהלכה נחשפנו לחברה משובחת ואיכותית, בעלת יכולות מוכחות וכוח אדם איכותי, החל בדרג העובדים והמייסדים וכלה בצוות הניהול. החלטת קיסטון להגיש את הצעת המחיר עבור מניות אגד נעשתה במסגרת ניתוח ריאלי ומתוך אחריות להשיא ערך לבעלי מניותיה. התמחור של אגד מהווה עדות למקצועיות, ליכולות, לידע ולניסיון של חברת אגד, הנהלתה, עובדיה ומייסדיה.
הדרישות שהעמידה הנהלת אגד מיד לאחר שהתפרסמו תוצאות ההתמודדות היו מקובלות ומובנות לקיסטון, ולראייה הצליחה קיסטון לעמוד בהן ולהוכיח את יכולותיה בזמן קצר מאוד. קיסטון מביאה איתה לאגד עוצמה פיננסית ויכולות אסטרטגיות שיבטיחו את המשך הפיתוח וההובלה של אגד, אשר יטיבו עם אגד, הציבור, בעלי מניותיה ומשקיעי קיסטון"
כזכור, בחודש שעבר שיגר מנכ"ל אגד אבי פרידמן שיגר מכתב לבעלי המניות בחברה ובו ציין כי חברי הדירקטוריון באגד החליטו שלא להתקדם עם ההצעה הגבוהה של מגדל-קרסו-אלומה שהונחה על שולחן הדירקטוריון בסך של 5.6 מיליארד שקל, מה שהפך את ההצעה של קיסטון ל ביותר שעמדה על הפרק בפחות ממיליארד שקל.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה