השוק

אגד זורקת מיליארד שקל: עסקת הענק נופלת

רק כמה ימים אחרי השמפניות על הסכם המיליארדים של אגד עם קבוצת הרכישה של מגדל-קרסו-אלומה, החברה מודיעה הלילה על משיכה של ההסכם, ונשארת עם העסקה השנייה בתור - בשווי נמוך בכמיליארד שקלים
מערכת ice |  3
אגד
מנכ"ל אגד אבי פרידמן שיגר הלילה (רביעי) מכתב לבעלי המניות בחברה ובו ציין כי חברי הדירקטוריון באגד החליטו שלא להתקדם עם ההצעה הגבוהה של מגדל-קרסו-אלומה שהונחה על שולחן הדירקטוריון בסך של 5.6 מיליארד שקל. כרגע, ההצעה הרלוונטית שעומדת על הפרק מבחינת הדירקטוריון היא ההצעה שהניחה קרן קיסטון, בפחות ממילארד שקלים.
הסיבה לדחיית ההצעה הגדולה, לפי הודעת מנכ"ל החברה, היא אי הסכמה של קבוצת ההצעה לעמוד בתנאי דרישות התשלום של אגד, לפיהן 15% מסך העסקה (450 מיליון שקלים), יועברו כסכום ראשוני עד לתחילת החודש הבא.
"לאחר ששמע את עמדתם של היועצים המקצועיים של אגד, סבר כי יש להתנות את ההתקדמות עם קבוצה זו בקבלת ביטחונות אלה בשל הסיכון שלא תעמוד בהתחייבויותיה. לאור האמור לעיל, החליט דירקטוריון אגד בישיבתו היום לאפשר לקבוצת קיסטון, שהצעתה בסך 4.77 מיליארד שקל עבור כל הון המניות (100%) וכ-2.8 מליארד שקל עבור 60% מהון המניות, להתקדם בהליך".
נזכיר כי ביום ראשון האחרון, קרן אלומה, קרסו מוטורס, קרנות המורים והגננות ומגדל ביטוח דיווחו כי ב-8 באפריל, 2022, נמסר לקרן כי בהתאם להחלטת דירקטוריון אגד ובכפוף לתנאים מסוימים (שטרם הועברו לקרן), ההצעה של הקרן ושותפותיה לרכישת 50.01 אחוז ממניות אגד בתמורה לכ-2.8 מיליארד שקל התקבלה ותתקדם לשלב הבא של ההליך התחרותי שבנדון.
 
עוד נמסר לקרן ולשותפותיה, כי במסגרת התנאים שנקבעו על ידי דירקטוריון אגד בהחלטתו, עליהן להעמיד 15 אחוז מסכום התמורה שהוצעה על ידי הקרן ושותפותיה בגין מניות אגד עד ל-25 באפריל. אף אם הקרן ושותפותיה יעמידו את המקדמה, השלמת העסקה תהא כפופה לתנאים מתלים נוספים (לרבות אישור האורגנים המוסמכים של אגד, אישורי משרד התחבורה, הממונה על התחרות ועוד).

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא פעם ההנהלה הולכת עם הצעה שפחות טובה לעובד
    גילי 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויותר טובה למנהלים... אני לא אומר שזה המצב כאן אבל מאד שווה לבדוק...
    סגור
  • 2.
    תחנה סופית הלוואה ממושכנת
    רק מזומן 04/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אגד מריכה להשאר אגד ולא נכס של איזה טייקוניזציה סמויה.
    סגור
  • 1.
    ואם באמת קרסו ומגדל לא יעמדו בהתחייבויות ואגד תקרוס?
    צודקים אגד 04/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז יגידו למה הם לא ביקשו בטחונות והתחייבות ל 450 מיליון בתור התחלה? אין מה לעשות, זה סכום סביר , אם מגדל וקרסו רציניות, חובת ההוכחה עליהן
    סגור