השוק

פאוול: הריבית תישאר גבוהה; מוקדם לדבר על הקלה

יו"ר הפדרל ריזרב אמר במסיבת העיתונאים שקיים לאחר פרסום הודעת הריבית כי עוד מוקדם לדבר על הקלה במדיניות הריבית; אנחנו רואים שיפור בשרשרת האספקה אך השיפור הזה עוד לא במקום שהיינו צריכים להיות ובמקביל רואים אינפלציה במחירי השירותים
ניצן כהן | 
ג'רום פאוול (צילום יוטיוב/ CBS News)
יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, אמר במסיבת העיתונאים שקיים לאחר פרסום הודעת הריבית כי הריבית תישאר גבוהה עוד זמן מה כדי להשפיע על הביקושים בכלכלה האמריקאית. פאוול הוסיף כי עוד מוקדם לדבר על הקלה במדיניות הריבית והפדרל ריזרב נחוש להילחם באינפלציה עד שתתכנס ליעדים שמייצגים יציבות מחירים.
פאוול למעשה לא חידש בדבריו יותר מידי אלא חזר על הדרים שהוא אומר כבר זמן רב ומשום מה השווקים מנסים שלא לשמוע. "אנחנו רואים הקלה בשרשרת האספקה" אמר פאוול "אבל ההקלה הזו רחוקה מאיפה שחשבנו שנהיה בשלב הזה" הוסיף.
 
לשאלה אם הוא לא חושש ממיתון אמר פאוול כי אף אחד לא יודע אם הכלכלה האמריקאית תיכנס למיתון ואם היא תיכנס מה יהיה עומקו אבל בכל מקרה כרגע לא רואים סימנים למיתון. "אנחנו רואים סוג של התמתנות באינפלציית המוצרים אך במקביל אנחנו רואים עלייה באינפלציה במחירי השירותים" אמר פאוול.
"מחירי האנרגיה והמזון ימשיכו להיות גבוהים עוד זמן מה והסיכון הגדול הוא בלא לעשות כלום מאשר לעשות משהו" אמר פאוול. העלאות הריבית ימשכו, אמר פאוול, עוד רחוקה ההחלטה לעצור את העלאות הריבית בישיבות הקרובות ובכל מקרה, הוא הוסיף, יש פערי זמן בין העלאות הריבית להשפעות שלהם על הכלכלה ולכן הדברים יבחנו בהמשך. הוא אמר.
לשאלה על החשש מפני פגיעה בשוק העבודה בשל העלאות הריבית אמר פאוול כי שוק העבודה הדוק ולא נראה שיש כרגע פגיעה בשוק העבודה וזה מותיר מרחב פעולה לבנק המרכזי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה