השוק

וואן זירו לא לבד: בנק דיגיטלי חדש יקום בישראל

איש העסקים ניר צוק יכריז בקרוב על הבנק הדיגיטלי החדש שלו. מה החידוש שהוא מתכנן ללקוחות, ומה תיחשב כהצלחה עבורו?
מערכת ice |  2
ניר צוק (צילום shutterstock, יוטיוב/ WatchDox)
מייסד "פאלו אלטו", חברת הסייבר הגדולה בעולם, ניר צוק, יודיע בימים הקרובים על הרישיון שקיבל להקמת בנק דיגיטלי חדש.
מדובר בפרויקט אישי של צוק, שהשקיע מהונו העצמי עשרות מיליונים. על מנת לקבל רישיון מבנק ישראל, נזכיר, צריך הבנק המוקם להיות בעל הון של לפחות 50 מיליון שקל. אבל זה היה החלק בקל במסע של צוק, שהצליח לגייס הון לפי שווי של 2 מיליארד בשנה מאז הכריז לראשונה על המיזם.
 
בראש הצוות הניהול של צוק יעמוד קובי מלכין, לשעבר מנכ"ל בנק אוצר החייל. בנוסף, יחברו אליו יו"ר הרשות לני"ע לשעבר פרופ' שמואל האוזר; איש העסקים יובל אלוני; היזם אלכס ליברנט.
האתגר של צוק יהיה למשוך את הישראלים אליו לבנק החדש, שיציג את עצמו כבעל עצמאות טכנולוגית, ומבנה שלא נראה עד כה בישראל. הבנק החדש לא יספק שירותי עו"ש רגילים, וימקד את ההשקעה במכירת אשראי ופיקדונות. הישראלים, כך נראה בינתיים, לא ממהרים לנטוש את הבנקים הישנים, שעושים הכל כדי להיראות חדשניים ומשתלמים.
בשביל להבין מה תיחשב הצלחה לצוק, אפשר להסתכל מה עשה בנק וואן זירו של פרופ' אמנון שעשוע. לאחר שבועיים מהשקתו, הבנק גייס 13,900 לקוחות וכ-250 לקוחות חדשים שמצטרפים מדי יום. בנוסף, רשימת ההמתנה מתארכת ומדי יום מתקבלות בבנק הדיגיטלי כמעט 1,500 בקשות להצטרף למיזם החדש.
ל-ice נודע על מספר הלקוחות חודש לאחר השקת ONE ZERO לציבור הרחב, שעמד על 20 אלף לקוחות, וכי מאז ההשקה מתקבלות 1000 בקשות הצטרפות מדי יום ובפועל נפתחים בשלב זה כמעט 1,400 חשבונות בשבוע.
הנתון המעניין הוא לגבי טיבם של המצטרפים: האם הם באמת הצטרפו רק כדי לבחון מה הבנק מביא להם, או שהפכו את החשבון שלהם בוואן זירו לחשבון המרכזי. כאן מציג הבנק נתון מרשים: 38% מהלקוחות שפתחו חשבון כבר העבירו אליו את הפעילות המרכזית כמו משכורת או העברת הכנסות כעסקים עצמאיים. במילים אחרות: מעל שליש מהלקוחות הופכים בהדרגה את החשבון לחשבון עיקרי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    וואן זרו זה בדיחה. זה לא בנק.
    נחום 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אפליקציה גרועה ושירות גרוע. חזקים בתקלות. הלוואי שניר צוק יצליח ויביא לנו בנק טוב!
    סגור
  • 1.
    וואן זרו זה בדיחה. זה לא בנק.
    נחום 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אפליקציה גרועה ושירות גרוע. חזקים בתקלות. הלוואי שניר צוק יצליח ויביא לנו בנק טוב!
    סגור