השוק

מחלבות רמת הגולן מצאה קונה: מי תשלם 33 מיליון שקל?

כחודש וחצי לאחר שנודע כי מחלבות רמת הגולן מחפשת קונה, נודע כי זנלכל תרכוש את המחלבות במחיר של 33 מיליון שקל, לצד תשלום נוסף של 7 מיליון שקלים עבור מוצרי וחובות החברה
מערכת ice | 
מחלבות (צילום freepik)
כחודש וחצי לאחר שמחלבות רמת הגולן "עלתה למכירה" בעקבות חובות רבים בחברה, השבוע היא מוצאת קונה ב-33 מיליון שקלים. חברת זנלכל הציבורית היא החברה שהניחה את ההצעה הכי גבוה וניצחה את ויליפוד שהציעה סכום נמוך יותר.
לפי כלכליסט, לצד הסכום המלא, החברה הרוכשת תשלם גם 7 מיליון שקל על מלאי המחלבות והחובות. חברת זלנכל עוסקת בשימורי ירקות במסגרת חברה 'יכין' אותה רכשה ב-1998. בדומה לחברות נוספות בשוק, דוגמת טמפו, זו הכניסה הראשונה שלה לתחום החלב. החברה רוכשת באופן ספציפי את החלב המפוקח של המחלבות ואת ייצור הגבינות. 
 
זלנכל נשלטת היום בכמעט 37% על ידי יעקב שינפלד וב-14.56% על ידי יורשיה של רות ססובר. החברה נסחרת כיום בשווי של כ-248 מיליון שקלים. החברה סיימה את השנה החולפת עם רווח של 10.7 מיליון שקל, קפיצה של 22% ביחס לשנה שלפני ובאוגוסט חילקה דיבידנד של 15 מיליון שקלים.
המחלבה כאמור נכנסה לחובות של כ-40 מיליון שקל והחלה הליך כינוס נכסים בנובמבר האחרון. במהלך השנים החברה החליפה מספר ידיים, מאז שהוקמה ב-1983. תחילה הייתה בבעלות של מושב נוב, מחלבות טרה ושטראוס. לאחר שהמושב נכנס לקשיים כלכליים חלקה נמכר לתנובה. לפני מעל לעשור תנובה מכרה את אחזקותיה בחברה, ואחריה עקבו שאר החברות. 
במקומן נכנסו מספר קיבוצים. שניים מהם הספיקו לצאת מהחברה זמן קצר לפני שהחברה קרסה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה