השוק

רשות המסים בהחלטה דרמטית: לא יוטל מע"מ על משקיעים בנוסטרו

נטע סבח, סמנכ"לית בכירה לאכיפה ולגבייה ברשות המסים, שיגרה לפני מספר ימים הודעה, לפיה עולה כי חברות המשקיעות בנוסטרו בלבד, לא יצטרכו לשלם מע"מ
מערכת ice | 
מסחר (צילום vecteezy)
נטע סבח, סמנכ"לית בכירה לאכיפה ולגבייה ברשות המסים, שיגרה לפני מספר ימים הודעה, לפיה עולה כי חברות המשקיעות בנוסטרו בלבד, לא יצטרכו לשלם מע"מ, זאת שנה וחצי לאחר שביהמ"ש הורה לה לחדול לגבות מע"מ על השקעות של חברות נוסטרו במסגרת פס"ד י.ג.מ. זאת, לאחר שנמנעה מקיום פסק הדין במשך תקופה ארוכה. כך פורסם היום (חמישי) ב"גלובס".
בהודעה שנשלחה מטעמה של נטע סבח: "הריני להודיעכם, כי בתוקף סמכותי מכוח סעיף 61 לחוק מס ערך מוסף החלטתי על ביטול רישום כ'מוסד כספי' של חברת X בגין הפעילות של מסחר בניירות ערך - נוסטרו בלבד, החל ממועד מתן פסק הדין בתיק ע"מ 54320-04-18. קרי החל מיום 2.8.2021. על פי הצהרת Y, חברת X אינה עוסקת במסחר במכשירים פיננסים אחרים, כהגדרתם בחוק ני"ע. אי לכך הנכם מתבקשים לפנות לפקיד השומה הרלבנטי לשם ביטול הרישום כ'מוסד כספי'".
 
נוסטרו הוא חשבון שבאמצעותו מבצע חבר בורסה פעולות מסחר (קנייה/מכירה) בניירות ערך, עבור עצמו בלבד. מאז חקיקת חוק מע"מ, רשות המסים לא חייבה במס פעילות בחשבון נוסטרו, עד שבשנים האחרונות החלה לדרוש מע"מ עבור רווחים של פעילים בשוק ההון מהמסחר במניות.
המשמעות של כך היא שגופים אלה נאלצו לשלם, בנוסף למס חברות (בשיעור של 23%), או לחלופין בנוסף למס בשיעור שולי (בשיעור של עד 50%) - גם מס שכר ומס רווח - מה שהוביל את חבות המס האפקטיבית של גופים אלו לכ-60%.  לסוחרי נוסטרו אין צרכן סופי, שהרי הם לא נותנים שירות לגורמים אחרים, ועל כן נאצלנו לשאת במלוא חבות המס מכוח חוק מע"מ בעצמם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה