השוק

נשיא התאחדות התעשיינים: "האחריות המרכזית על יוקר המחייה היא מהממשלה עצמה"

ד"ר רון תומר דיבר בכנס הורביץ לכלכלה וחברה: "אנחנו בשיאה של התקפה ממשלתית על המגזר היצרני והמעסיקים בישראל, למרות שהאחריות המרכזית על יוקר המחייה היא מהממשלה עצמה"
מערכת ice |  1
רון תומר (צילום יוסי אלוני)
נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל, ד"ר רון תומר, יצא היום בכנס הורביץ בירושלים נגד המתקפה הממשלתית על הסקטור העסקי וקרא לראש הממשלה להפסיק עם המתקפה ובמקום זאת להקים צוות משותף להפחתת יוקר המחייה ועידוד הסקטור העסקי.
כך אמר ד"ר תומר: "אנחנו בשיאה של התקפה ממשלתית על המגזר היצרני והמעסיקים בישראל, למרות שהאחריות המרכזית על יוקר המחייה היא מהממשלה עצמה. בתנאים הנוכחיים הפך המשק הישראלי לאחד המשקים הפחות נוחים בעולם לעשיית עסקים. האווירה הנוכחית מייצרת עננים כבדים של אי ודאות והיוזמות הממשלתיות האגרסיביות מוסיפות למוטיבציה של משקיעים ויזמים לא לפעול בישראל".
הוא המשיך: "כבר למעלה מעשור הממשלה נכשלת בהפחתת יוקר המחייה, ולכן אני קורא לראש הממשלה לעצור באופן מיידי את היוזמות האקראיות של שרים בממשלה שמערערות את המוטיבציה לעשות עסקים בישראל, ובמקום זאת להקים צוות משותף של הממשלה עם הסקטור העסקי, להפחתת יוקר המחייה ועידוד הסביבה העסקית בישראל. ההידברות תאפשר לייצר תוכנית אמיתית לבלימת יוקר החיים בישראל, לייצר מחדש סביבה עסקית מעודדת השקעות ויזמות ולפתח מנועי צמיחה ותעסוקה שיאפשרו לנו להתמודד עם המשבר הכלכלי המאיים על ישראל". 
לדברי נשיא ההתאחדות "הצוות המשותף צריך לכלול את כלל המגזר העסקי והיצרני בישראל, כולל נציגות חברות ההייטק, שאצלן מורגשת העצירה באופן בולט והן הראשונות שהתחילו לפטר עובדים".
 
נשיא ההתאחדות הוסיף ואמר כי זוהי חובתה של ממשלת ישראל לקדם את יוזמת הצוות, לאור המשבר הכלכלי שהולך ומחריף: "אי אפשר להתעלם מהעובדה שישראל יקרה - לחיות בה, לקנות בה, לייצר בה ולעשות בה עסקים. יש הרבה הסברים טובים לפערים ולמחירים עצמם, ויש גם הרבה מה לעשות בשביל לשנות את המצב, אולם כרגע נראה שממשלת ישראל לא בכיוון. במקום לבחון לעומק את הבעיות ולפעול באופן מקצועי על פי תוכנית סדורה, אנו מתעוררים מדי שבוע לכל מיני יוזמות פופוליסטיות וחסרות אחריות של הממשלה, שביניהן לבין היכולת להפחית את יוקר המחייה אין כל קשר. התנהלות זו פוגעת בנו ומשדרת כאוס, לחץ ובלבול שמבריחים משקיעים, רשתות זרות וחברות בינלאומיות, שחלקן כבר החלו בצעדים לצמצום פעילותן בארץ".
 

"וכך המשק הישראלי, שפעם היה אטרקטיבי למשקיעים מבית ומחוץ, הפך להיות לאחד מהמשקים הפחות נוחים בעולם לעשיית עסקים. האווירה הנוכחית מייצרת עננים כבדים של אי ודאות, והיוזמות הממשלתיות האגרסיביות רק מוסיפות למוטיבציה של משקיעים ויזמים לא לפעול בישראל. אם נוסיף למשוואה את ההאטה העולמית, מדובר בסופה מושלמת שעלולה לדרדר מהר מאד את המשק למיתון ואבטלה. לכן רק צוות משותף של הממשלה עם הסקטור העסקי, יוכל לתת מענה אמיתי לבעיות שנוצרו ולהפיק תוכנית מסודרת ואפקטיבית להפחתה אמיתית של יוקר המחייה ויצירת סביבה עסקית טובה יותר למשק הישראלי", סיכם נשיא התאחדות התעשיינים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד פלצן ושקרו (ל"ת)
    ניר 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור