השוק

מזרחי טפחות מגדיל את האשראי לדוראל ל-3.5 מיליארד שקל

בנק מזרחי טפחות מארגן קונסורציום מממנים של 2 מיליארד שקל לדוראל וכעת הוא מעמיד מסגרות אשראי עצמאיות לחברה; הכסף אמור לשמש את דוראל להקמת פרויקטים סולאריים בשילוב אגירה
ניצן כהן | 
משה לארי מנכ"ל בנק מזרחי טפחות (צילום יחצ-אבשלום ששוני, shutterstock)
בנק מזרחי טפחות ממשיך בתוכנית האסטרטגית שגובשה על ידי המנכ"ל משה לארי, במסגרתו הוא מגביר את הנוכחות בתחום מימון התשתיות. התוכנית האסטרטגית של לארי כוללת למעשה ארגון והשתתפות בקונסורציום של מממנים כך שלמעשה מזרחי גם יגבה ריבית על חלקו בקונסורציום וגם יגבה עמלה על הארגון והניהול וזו אסטרטגיה מעניינת בתקופה בה הריבית הולכת ועולה.
אם כן, לפני מספר חודשים חתם בנק מזרחי עם דוראל על הסכם מימון של 2 מיליארד שקל במסגרת קונסורציום מממנים. כעת מגדיל הבנק את המימון ל-3.5 מיליארד שקל כשמתוך סכום זה כ-1.5 מיליארד שקל יהיו מסגרות אשראי שהבנק יעמיד לטובת החברה.

על פי ההסכם בין מזרחי טפחות לדוראל, יעמיד הבנק חלק ממסגרות האשראי עוד קודם לסגירה הפיננסית של הפרויקטים, בהיקף כולל של עד 775 מיליון שקל. מסמך העקרונות ומסגרות האשראי מצטרפים להסכם מימון בסך של למעלה ממיליארד שקל, עליו חתמה דוראל בחודש אפריל האחרון עם קונסורציום בהובלת בנק מזרחי. 
מסגרות האשראי החדשות כוללות מסגרת גישור מתגלגלת בסך של עד 550 מיליון שקל (מתוכם 75 מיליון שקל כפופים להתקדמות בבדיקת הנאותות של צבר הפרויקטים על ידי הבנק ו-200 מיליון שקל כפופים גם להפחתה של מסגרת הגישור המתגלגלת הכלולה בהסכם המימון שנחתם בחודש אפריל), מסגרת ערבויות ביצוע בסך של 160 מיליון שקל לטובת רשות החשמל, וכן מסגרת מתגלגלת למימון תשלומי מע"מ בסך של 65 מיליון שקל. המסגרות ישמשו למימון פרויקטים סולאריים בשילוב אגירה, המיועדים להשתלב ב'אסדרת השוק', בטווח המיידי, עוד קודם לסגירה הפיננסית של הפרויקטים.  
מסגרת הגישור תנוצל, בין היתר, לטובת החזר לחברה של עד 75% מהעלויות שבהן נשאה עד כה עבור פרויקטים המיועדים להשתלב ב'אסדרת השוק' (אשר מרביתם מצויים בהקמה או לקראת הקמה), המשך תשלום עלויות כאמור לצדדי ג', ובמידת הצורך - העמדת ערבויות בנקאיות ואשראי דוקומנטרי לספקים. בנוסף, נקבע כי מסגרת הגישור תהיה מתגלגלת, כך שמיד עם פירעון סכום כלשהו (לרבות באמצעות כספי מימון חוב בכיר שיועמדו לאחר הסגירה הפיננסית), יגדל סכום מסגרת האשראי בהתאם. 
מדובר בחבילת מימון נוספת שתקבל דוראל מקונסורציום מלווים בהובלת בנק מזרחי, בהמשך להסכם מלפני מספר חודשים, למימון פרויקטים סולאריים משולבי אגירה בעלי תעריף מובטח. בחודש אפריל האחרון הוביל בנק מזרחי קונסורציום מלווים (הכולל את חברות הביטוח כלל ומנורה), אשר העמיד לדוראל חוב בכיר של כ-575 מיליון שקל, מסגרת גישור מתגלגלת בסך 300 מיליון שקל ומסגרות נוספות בסך של כ-175 מיליון שקל. 
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל: "מסגרות המימון החדשות מהוות הישג נוסף לדוראל, אשר יאפשרו לחברה לממש את תוכנית השקעותיה בהקמת פרויקטים סולאריים בשילוב אגירה, המיועדים להשתלב ב'אסדרת השוק', באופן תקדימי במשק הישראלי. דוראל ממשיכה להתקדם בקצב מהיר לקראת השלמתם וחיבורם של פרויקטים סולאריים ופרויקטי אגירה רבים בישראל, אשר יביאו לקפיצה משמעותית בהכנסותיה בשנים הקרובות." 
דוראל היא יזמית בתחום האנרגיה המתחדשת, הפועלת משנת 2007 ונסחרת בבורסה בת"א. צבר הפרויקטים של החברה עומד כיום על כ-18.6 גיגה-וואט (DC) בשילוב 13.1 גיגה-וואט שעה (GWh) של אגירה, מתוכו כ-15 גיגה-וואט(DC)  בשילוב 8.2 גיגה-וואט שעה (GWh) של אגירה בארה"ב, והשאר בישראל ובאירופה (איטליה, פולין, רומניה ודנמרק). 
ההספק הכולל של פרויקטים בהפעלה מסחרית, מוכנות חיבור, הקמה, לקראת הקמה ו/או לאחר זכייה בהליכים תחרותיים או חתימת הסכם למכירת חשמל (PPA), הכוללים הבטחת תעריף ארוכת-טווח, אשר נמצאים בבעלות חברות קבוצת דוראל, יחד עם שותפים, עומד על כ-2,874 מגה-וואט (DC) בשילוב 2,262 מגה-וואט שעה (MWh) של אגירה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה